کد خبر: ۲۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۹۹
شاخص کل امروز کار خود را در مدار صعودی آغاز کرد، اما شرایط با روز گذشته فرق می‌کند و نماد‌های قرمزرنگ این بار پرتعداد ظاهر شده‌اند و اغلب نماد‌های کوچک در روند صعودی بازار همراهی نمی‌کنند.
قلم‌نیوز: بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار امروز شاخص کل رشد ۲۴ هزار واحدی را تجربه می‌کند و ۲.۰۷ درصد افزایش پیدا کرده. در حالی که شاخص هم‌وزن تنها ۲۴ صدم درصد رشد دارد. تا این لحظه نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، کچاد، کگل و تاپیکو بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند.

در ساعات اولیه شروع به کار بازار امروز، اکثریت در بورس با نماد‌های قرمزرنگ است. به طوری که از مجموع ۳۱۲ نماد معامله شده در این ساعات، ۱۶۷ نماد با کاهش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۱۴۵ نماد که شاخص‌ساز‌ها را شامل می‌شوند، در مدار صعودی حرکت می‌کنند. در بازار فرابورس هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم. از مجموع ۲۱۴ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۲۵ نماد ارزش سهام خود را نسبت به روز گذشته از دست داده‌اند و ۸۹ نماد صعودی هستند.

بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد بازار امروز به دو نیمه تقسیم شده و نصف آن که شرکت‌های بزرگ هستند در مدار صعودی حرکت می‌کنند، اما نصفه دیگر که اغلب شرکت‌های و گروه‌های کوچک را تشکیل می‌دهند، نزولی هستند. به همین خاطر سمت راست نقشه بازار امروز به رنگ قرمز درآمده است. بیشترین آمار معاملات در ساعات اولیه مربوط به گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است.

دو صندوق دولتی امروز شرایط خوبی را تجربه می‌کنندو پالایش در آستانه تشکیل صف خرید قرار دارد و دارا یکم هشت درصد رشد کرده است. در گروه خودرو و ساخت قطعات، خساپا و خودرو کمی افزایش قیمت دارند، اما دیگر نمادهای گروه از جمله خرینگ، خکار و خموتور به رنگ قرمز درآمده‌اند.

فرآورده‌های نفتی امروز سراسر سبزرنگ هستند، با این تفاوت که خبری از صف خرید نیست. شپنا و شبندر بیش از چهار درصد و شتران و شبریز حدود سه درصد رشد کرده‌اند. در گروه فلزات اساسی برای لیدرها یعنی فولاد و فملی صف خرید سنگین تشکیل شده و دیگر نمادها هم عموما صعودی هستند. محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی دارند.

شاهد تشکیل صف خرید برای تاپیکو و فارس و روند صعودی قیمت سهام در دیگر نمادهای شیمیایی هستیم. هولدینگ‌ها و بانک‌ها امروز با رنگ سبز به تابلو آمده‌اند و عموما نمادهای این دو گروه بین دو تا چهار درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته دارند. دیگر گروه‌های بورسی امروز روند ثابتی ندارند و در بینشان کلی نماد قرمزرنگ به چشم می‌خورد.

منبع: فرارو

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: