کد خبر: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
نوت 5 پنجمین نسل کهکشانی از سری نوت سامسونگ است که از بهترین اسمارتفون های سال 2015 به شمار میرود.

نوت 5 پنجمین نسل کهکشانی از سری نوت سامسونگ است که از بهترین اسمارتفون های سال 2015 به شمار میرود.این گوشی که از طراحی متفاوتی نسبت به نسل های گذشته ی نوت های سامسونگ برخوردار است توانست نظر بسیاری از طرفداران و حتی منتقدان سامسونگ را جلب کند اما مانند هر محصولی نوت 5 نیز از برخی مشکلات رنج میبرد. در این مطلب میخواهیم به مشکلات رایجی که دارندگان نوت 5 با این گوشی دارند را به همراه راه حل آن ها نگاهی بیاندازیم.

مشکلات رایج سامسونگ گلکسی نوت 5 و راه‌حل آنها

1-گیر کردن قلم S-Pen

اولین مشکلی که نوت 5 از آن رنج میبرد که خبر ساز ترین مشکل این گوشی نیز به شمار میرود به وجه تمایز این گوشی با دیگر گوشی های دیگر بر میگردد. اگر شما قلم نوت 5 را برعکس وارد جایگاهش میکردید به دردسر بزرگی میافتادید! قلم در جایگاهش گیر میکرد و اگر شما به زور متوسل میشدید به احتمال زیاد منجر به شکسته شدن قلم میشدید که در این حالت محصول از گارانتی نیز خارج میشد.

بزرگی میفرمایند :پیشگیری بهتر از درمان است!اگر شما یک نشانه بر روی قلم خود بگذارید و هنگام جایگذاری قلم به آن نشانه دقت کنید هرگز به مشکل گیر کردن قلم برنمیخورید.اما این راه حل در صورتی که قلم گوشی شما در حال حاظر گیر کرده است به شما کمکی نمیکند!

راه حل این است که شما میتوانید با تکه ای کاغذ سنسور را رو به بالا بکشید تا بتوانید قلم را خارج کنید.برای مشاهده ی کامل چگونگی این کار شما میتوانید با مراجعه به سایت یوتیوب و سرچ جمله ی How to safely get the Note S-Pen Out ویدئو مربوط به این کار را مشاهده کنید.

*در این قسمت از زمان گذشته در جملات استفاده است زیرا در نوت 5 های سری جدید این مشکل رفع شده است.*

2-هنگ ها ، خاموش شدن ها و دیگر رفتار های ناخواسته

این اتفاقات برای هر گوشی هوشمندی ممکن است اتفاق بیافتد و راه حل سامسونگ نیز مثل باقی دیگر شرکت ها ریستارت (ریبوت)کردن گوشی هنگام فریز شدن آن است. حذف برنامه های مخرب و بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه میتواند بسیاری از این قبیل مشکلات را رفع نماید.

همیشه راحت ترین روش را اول از همه امتحان کنید.مستقیم به سراغ ریست کردن تنظیمات نروید و ابتدا با رفتن به حالت سیف مد میتوانید متوجه شوید که مشکل پیش آمده از سوی یک برنامه ای که اخیرا نصب کرده اید است یا خیر.

3-کار نکردن شارژر بیسیم

تعدادی از دارندگان گلکسی نوت 5 مشکلاتی را با شارژر بیسیم گزارش کرده اند.اکثر شکایات از شارژر های بیسیم درجه چندم بوده است که کیفیت لازم را ندارند و این اتفاق عجیبی به شمار نمیرود.این شارژر ها شامل اکثر شارژر های نامعتبر و ارزان قیمتی میشود که در انواع مختلف در فروشگاه های اینترنتی مثل e-bay موجود هستند.

مورد بعدی که باعث شارژ نشدن نوت 5 با شارژر بیسیم میشود قاب های محافظ هستند. این مشکل ظاهرا یک باگ نرم افزاری است که با برخی از کیس های محافظ وجود دارد که باعث میشود هنگام خاموش شدن صفحه نمایش هنگام شارژشدن، پروسه ی شارژ متوقف شود.اگر شما چنین مشکلی با نوت 5 خود دارید میتوانید با فعال کردن ویژگی DayDream در تنظیمات صفحه نمایش گوشی خود این مشکل را بر طرف کنید. این ویژگی باعث میشود که گوشی شما در حالت بیکاری صفحه ی آن حاموش نشود و به جای آن یک اسکرین سیور روی صفحه فعال شود. البته این راه باعث میشود سرعت شارژ شدن نیز مقداری کاهش یابد اما به هر حال دیرتر شارژ شدن بهتر از هرگز شارژ نشدن است!

4-وای فای ضعیف یا بلوتوث خراب

وای فای به شبکه متصل نمیشود یا وصل میشود اما کاری انجام نمیدهد.یا بلوتوث با دیگر دستگاه ها جفت نمیشود. هر کاربر اندرویدی احتمالا یکی دو بار به این مشکلات برخورده است.اولین اقدامی که پیشنهاد میشود انجام دهید ریبوت کردن گوشی است.اما اگر این کار جواب نداد چندین راه حل دیگر نیز وجود دارد که باید آن ها را امتحان کنید.

برای مشکل وای فای به تنظیمات گوشی سپس به قسمت وای فای مراجعه کنید.بعد بر روی شبکه ی وای فای مورد نظر تپ کنید و "فراموش کردن رمز عبور" را انتخاب کنید.قبل از این مطمئن شوید که رمز را بلد هستید که برای متصل شدن دوباره از آن استفاده کنید.برای مشکل بلوتوث نیز یکبار تمامی دیوایس های جفت شده را از لیست پاک کنید و دوباره با اسکن مجدد آن ها را پیدا کنید و عمل Pair را انجام دهید.

همچنین قویا پیشنهاد میکنیم که مودم خود را نیز یک بار خاموش و روشن کنید زیرا در اکثر مواقع مشکل وای فای با ریبوت کردن مودم حل میشود.

5-عمر باطری افتضاح

ظرفیت باطری گلکسی نوت 5 نسبت به نسل گذشته حدودا 220 میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است.اما با توجه به بهبود هایی که گوشی و سیستم عامل آن داشته است تقریبا به همان میزان به شما کارایی میدهد.

اگر این طور نیست، به تنظیمات گوشی قسمت "باطری" و سپس قسمت Battery Usageمراجعه کنید.این قسمت به شما نشان میدهد که کدام قسمت یا اپلیکیشن گوشی بیشترین مصرف را از باطری گوشی شما دارد.در حالت نرمال در این قسمت صفحه نمایش و سیستم عامل گوشی به شما نمایش داده خواهد شد.اما گاهی اوقات یک برنامه ی مخرب یا یک سرویس ناخواسته، میتواند باطری شما را قورت دهد.برنامه ی Google Play Service در این زمینه به بدنامی مشهور است ،اما برنامه های دیگر نیز میتوانند باعث این مشکل شوند.

اکثر برنامه ها نیازی به مصرف باطری زیادی ندارند اما اگر شما دسترسی های زیادی به آن ها بدهید که به طور مثال بتوانند لوکیشن گوشی را فعال کنند یا بدون اجازه ی شما اطلاعاتی را آپلود و دانلود کنند میتوانند باعث همچین مشکلاتی شوند . پس پیشنهاد میکنیم دسترسی های برنامه های خود را کنترل کنید و همچنین از اجرای بیهوده ی آن ها در پس زمینه ی سیستم عامل جلوگیری کنید.

در صورتی که اقدامات فوق پاسخگو نبود میتوانید از ویژگی Power Saving Mode گوشی خود بهره ببرید.در این زمینه شما دو گزینه دارید که یکی Power Saving Mode و دیگری Ultra Power Saving Mode است که گزینه ی دومی برای شرایط اضطراری است که باعث غیر فعال شدن بسیاری از برنامه های بیهوده میشود و تمرکز این گزینه استفاده از تماس و ارسال پیامک است.

6-کار نکردن سنسور اثر انگشت

در حالی که سنسور اثر انگشت نوت 5 از ویژگی های بارز این گوشی است و نقطه ی قوتی برای این مدل به شمار میرود،برای برخی کاربران بد شانس این قابلیت دچار مشکل شده است.در این جا تعدادی راه حل وجود دارد که باید آن ها را امتحان کنید.

اولین راه حل که بسیار پیش پا افتاده به نظر میرسد در حالی که یکی از راه حل های کارآمد است، کثیف یا چرب بودن انگشت شما است.سنسور های اثر انگشت به طور معمول با انگشت های چرب و کثیف رابطه ی خوبی ندارند و سنسور نوت 5 نیز این قائده مستثنی نیست.

دستان خود را بشوئید و محل سنسور را نیز از چربی پاک کنید و دوباره تست کنید.

اگر مشکل پا برجا بود به تنظیمات گوشی ، قسمت قفل صفحه و "اثر انگشت ها" مراجعه کنید و اثرانگشتی که با آن مشکل دارید را انتخاب و حذفش کنید.سپس مجددا اثر انگشت را اضافه کنید. همچنین اگر از محافظ صفحه نمایش استفاده میکنید،حتما اثر انگشت خود را بعد از چسباندن صفحه نمایش اضافه کنید زیرا ممکن است زاویه ی انگشت هنگام انگشت گذاشتن روی اسکنر تغییر کند.

راه حل نهایی برای این مشکل همانند دیگر گوشی های هوشمند،انجام ریست فکتوری است. به یاد داشته باشید که این عمل باعث پاک شدن تمامی اطلاعات حافظه ی گوشی شما میشود ،پس اگر اطلاعات مهمی را در گوشی خود دارید ،پیش از انجام ریست فکتوری، حتما از گوشی خود بکاپ تهیه کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: