کد خبر: ۲۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
طی چهار سال گذشته اتفاق افتاد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در عرصه روستایی گفت: طی چهار سال گذشته در دوران دولت دوازدهم روند مهاجرت روستاییان به شهر‌های کشور ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
قلم‌نیوز:محمد امید سه شنبه شب در دیدار با آیت الله سیدعلی محمد علوی گرگانی از مراجع تقلید اظهار داشت: طی دهه‌های گذشته به دلیل مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها شاهد کاهش جمعیت روستایی بودیم، ولی طی سه یا چهار سال اخیر روند مهاجرت روستا‌ها به شهر‌ها بسیار کاهش داشته است.

امید با اشاره به اینکه گزارش‌های متعددی در خصوص بهبود وضعیت روستایی داریم دلیل عمده این موفقیت حاصل شده را بهبود امکانات زیرساختی مانند آب، برق، مخابرات و بهداشت و مدرسه ذکر کرد و افزود: در کنار این موضوع در بخش اشتغال روستاییان نیز کار‌های خوبی انجام، و دولت تدبیر و امید موفق شده چیزی در حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را رقم بزند که این مساله به کاهش ۱.۵ درصدی نرخ بیکاری روستایی منجر شده است.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه تا تا پنج سال گذشته تنها ۱۴ هزار روستای کشور به شبکه گاز متصل بود افزود: هم اکنون تعداد روستا‌های برخوردار از نعمت گاز به بالای ۳۴ هزار مورد رسیده که ۱۲۰ درصد رشد دارد.

وی توسعه شبکه ملی اطلاعات در بخش روستایی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در مدت یاد شده نرخ بهره مندی روستا‌ها از شبکه ملی اطلاعات شامل اینترنت و تلفن‌های ثابت و همراه از ۱۵ درصد به ۹۲ درصد ارتقا یافته که عدد بسیار خوبی به شمار می‌آید.

امید همچنین با تاکید بر اینکه دولت فعلی مشخصا در بخش مسکن روستایی نیز کار ویژه‌ای را انجام داده است گفت: بیش از ۵۰ درصد از خانه‌های روستایی بازسازی و نوسازی و در برابر حوادث مختلف طبیعی مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: دولت در کنار این خدمات انجام گرفته، بیمه پایه روستاییان را نیز رایگان کرده و در حال حاضر تقریبا برای همه روستاییان رایگان می‌باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به خدمات دولت در بخش بیمه اجتماعی روستاییان یادآور شد: اگر برای هر کدام از روستاییان اتفاقی بیفتد یا به سن بازنشستگی برسند می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی دولت استفاده کنند.

وی افزود: یک و نیم میلیون تَن از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این اقدام‌ها باعث کاهش مهاجرت و رونق بهتر روستا‌ها شده است.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روستا‌ها از قدیم قطب تولید کشور بودند از این رو امیدواریم تا ۶ ماهه باقیمانده از دولت نرخ برخی از خدمات مانند میزان دسترسی به فن آوری اطلاعت و گازرسانی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه خدمات دولت به روستا‌ها در قم نیز رونق خوبی پیدا کرده است گفت: نرخ مهاجرت به شهر در قم خیلی کمتر از متوسط کشوری است و این استان در جذب منابع روستایی نیز جز بهترین استان‌های کشور است.

همچنین حاکی است؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در نخستین روز سفر خود به قم علاوه بر دیدار با برخی از علما و مراجع از نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان قم نیز دیدار کرد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته معاون رییس جمهوری در دومین روز سفر خود به قم به منظور افتتاح طرح و بازدید از ناحیه صنعتی در بخش جعفرآباد این استان حضور پیدا می‌کند.

منبع: ایبنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: