کد خبر: ۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خبرنیوز در یادداشتی به قلم جمشید خاوری نوشت:امسال در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یک اتفاق کم سابقه رخ داده و آن، رقابت یک زن و شوهر با یکدیگر است.

قلم‌نیوز:خبرنیوز در یادداشتی به قلم جمشید خاوری نوشت:امسال در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یک اتفاق کم سابقه رخ داده و آن، رقابت یک زن و شوهر با یکدیگر است.

آیدا پناهنده با فیلم "تی تی” و ارسلان امیری با فیلم "زالاوا” زوج جوانی هستند که با دو فیلم جداگانه برای کسب سیمرغ بهترین کارگردانی با هم رقابت می کنند. البته فیلمنامه هر دو فیلم را آنها با کمک هم نوشته اند!

زن و شوهر دیگری که در جشنواره حضور دارند نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی هستند که به عنوان کارگردان و تهیه کننده فیلم "ابلق” با یکدیگر همکار بوده اند.

فیلم دیگری که البته نتوانست به لیست رقابت وارد شود؛ "شاه ماهی” به کارگردانی نادر مقدس است که همسرش افسانه منادی به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده در کنار او حاضر بوده است.

همچنین رضا کریمی و همسرش آزیتا موگویی در پروژه "حکم تجدید نظر” به عنوان تهیه کننده و مشاور کارگردان حضور داشتند.

رعنا آزادی و مهدی پاکدل نیز زوج دیگری هستند که در فیلم "تارا” همبازی بوده اند.

آنها که به طور خانوادگی هنرمند هستند!

از زن و شوهر های سینماگر گفتیم و حالا بد نیست به دیگر هنرمندانی که به همراه یکی از اعضای خانواده ی خود در جشنواره حضور دارند هم اشاره کنیم:
حمید رضا آذرنگ کارگردان فیلم "روزی روزگاری آبادان” از حضور پسر بزرگش هیراد به عنوان بازیگر در فیلمش استفاده کرده است.
مهراوه شریفی نیا نیز با پدرش در فیلم "عروس خیابان فرشته” همبازی است. در این فیلم همچنین شقایق فراهانی در کنار مادرش فهیمه رحیم نیا حضور دارد.
"رمانتیسم عماد و طوبا” فیلمی به کارگردانی کاوه صباغ زاده است که پدرش مهدی به عنوان تهیه کننده در کنار او بوده است.
روح الله برادری و دخترش سمیرا به عنوان تهیه کننده های فیلم "زالاوا” در جشنواره امسال حضور دارند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: