کد خبر: ۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از حوادث ناگوار آبان‌ماه سال ۹۸ همواره یک غصه به دلم نشسته بود که مردم ماهشهر و بندر امام مشکلی با جمهوری اسلامی ایران و نظام ندارند؛ مشکل این مردم تبعیض و فقر است.
قلم‌نیوز:معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از حوادث ناگوار آبان‌ماه سال ۹۸ همواره یک غصه به دلم نشسته بود که مردم ماهشهر و بندر امام مشکلی با جمهوری اسلامی ایران و نظام ندارند؛ مشکل این مردم تبعیض و فقر است.

اسحاق جهانگیری:

* وقوع سیل ۹۸ و آبگرفتگی امسال در برخی شهرهای کشور به ویژه در خوزستان و علی‌الخصوص در اهواز و بندر امام(ره)، این مساله را برای همه مسئولان کشور آشکار کرد که باید برنامه‌های بلندمدت‌تری برای حل مسائل مردم در نظر گرفته شود.

* اینکه مردم یک منطقه و شهری مانند بندر امام که در یک نقطه حساس و در کنار مهم‌ترین مراکز اقتصادی کشور قرار دارند، از سرپناه مناسبی برخوردار نیستند؛ برای همه ما دردآور است. در جمهوری اسلامی ایران برای هیچ مسئولی افتخار نیست که در کنار سرمایه‌گذاری‌های بزرگ ملی و عظیمی که در کشور انجام شده است، مردمی زندگی می‌کنند که از حداقل‌های امکانات زندگی برخوردار نیستند.

* مردم ایران در تاریخ نشان داده‌اند که از تبعیض، فساد و فقر رنج می‌برند و همواره از حکومت‌ها انتظار دارند برای از بین بردن مشکلات‌شان، قدم‌های واقعی بردارند و اقدامات اساسی انجام دهند.

* زمانی که به ما گفتند در کنار بزرگ‌ترین بندر کشور یعنی بندر امام خمینی(ره) که مهم‌ترین کالاهای مورد نیاز سراسر کشور را از این بندر وارد می‌کنند، خانه‌هایی وجود دارد و مردمی زندگی می‌کنند که از حداقل‌های زندگی برخوردار نیستند، دولت تصمیم گرفت اقدام بزرگی در این راستا انجام دهد بنابراین روز چهارشنبه در هیات دولت دو مصوبه در این زمینه داشتیم.

* نخستین بار است که برای کلنگ‌زنی چنین طرحی حضور پیدا می‌کنم و یکی از دلایل این کار این است که پس از حوادث ناگوار آبان‌ماه سال ۹۸ همواره یک غصه به دلم نشسته بود که مردم ماهشهر و بندر امام مشکلی با جمهوری اسلامی ایران و نظام ندارند؛ مشکل این مردم تبعیض و فقر است و وظیفه اداری و قانونی مسئولان این است که این مشکلات را با جدیت دنبال کنند.

* یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام دولت، در زمینه ایجاد اشتغال است. با این حجم بزرگ سرمایه‌گذاری در پتروشیمی بندر امام و ماهشهر، جفا است که گفته شود جوانی در این شهرها بیکار است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: