کد خبر: ۲۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همه باید به این باور برسند که تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند.
سجاد روشنی- روزنامه‌نگار/ مریم رنگ آمیز طوسی درباره لزوم بازگشایی مدارس گفت: در شرایط کرونا و با توجه به اینکه در تمام کشور‌ها مدارس به عنوان آخرین گزینه برای پیش گیری از کرونا، تعطیل می‌شوند در ایران هم باید این نکته مورد توجه قرار گیرد و همه به این باور برسند که تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند.

وی با ابراز نگرانی از آسیب‌های آموزش مجازی، اظهار کرد: از چالش‌های کلانی که آموزش برخط برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است می‌توان به عدم اطمینان از فرآیند یادگیری و عدم ارتباط و رویارویی معلمان با دانش‌آموزان، برقرار نشدن عدالت کامل آموزشی، افزایش نرخ بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیلان و عدم دسترسی معلمان به آموزش‌های روز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط مجازی و غیرحضوری، یک تهدید جدی برای خانواده‌ها پیش آمده است، افزود: والدین در قبل از کرونا میزان دسترسی بچه‌ها به فضای مجازی را محدود کرده بودند، اما بعد از ایجاد این معضل علی رغم میل باطنی و بنا بر ضرورت ایجاد شده و مقتضیات روز فضا را برای دانش‌آموزانشان فراهم کردند.


رنگ آمیز طوسی با اشاره به اینکه گرفتاری‌های خانواده‌ها نظارت و کنترل بر دانش‌آموزان را کاهش داده و این موضوع برای بچه‌ها به یک تهدید جدی تبدیل می‌شود، بیان کرد: آشتی با فضای مجازی در راستای استفاده بهینه و ارتقای فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای دسترسی دانش‌آموزان به منابع متعدد آموزشی خوب بود، اما این فرصت به یک تهدید تبدیل شده که خانواده و جامعه را تهدید می‌کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دوران کرونا از کارکرد تربیتی مدرسه غافل شدیم، گفت: حضور لجام گسیخته دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌توان باعث بسیاری از آسیب‌ها و رفتار‌های غیرتربیتی شود که باید به آن توجه شود.

وی گفت: نباید اعتماد اولیا به فرزندان باعث شود که دانش‌آموزان از سوی خانواده‌ها مورد غفلت قرار گیرند و شرایطی را بوجود بیاورند که حریم خانواده‌ها را تهدید کند.

رنگ آمیز طوسی از آموزش‌های مجازی ابراز نگرانی کرد و با تاکید براینکه خانواده‌ها باید ترجیح دهند آموزش به شکل حضوری باشد، افزود: در آموزش و پرورش علاوه بر کارکرد آموزشی کارکرد‌های دیگری نیز داریم که در شرایط کرونا کارکرد تربیتی مدرسه مورد غفلت واقع شده است. آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است و نیاز است از هم اکنون برای جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است بعد‌ها جامعه را درگیر کند، اقدام کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدارس رعایت موارد بهداشتی بهتر از مکان‌های دیگر اتفاق می‌افتد، ادامه داد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم تا بتوانیم این معضل را جبران کنیم.

رنگ آمیز طوسی در پایان با تاکید بر اینکه مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی باشد، گفت: اگر این موضوع جبران نشود در یک سال آینده با طیفی از دانش‌آموزان چاق با مشکلات جسمانی، روحی و روانی مواجه خواهیم شد که جبران آن چندین سال به طول خواهد انجامید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: