کد خبر: ۲۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
گلایه های صریح روحانی به احضار وزیر ارتباطات به دادگاه؛
روحانی با اشاره به احضار وزیر ارتباطات گفت: کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند.
قلم‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: مردم آزار می بینند که ببینند در این کشور آنها که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت می کنند در رسانه ها برای آنها آزادی بیان ملحوظ می شود و مصونیت هم دارند و مهر مصونیت پای حرف آنها زده می شود و گاهی پشت پرده هم تشویق می شوند؛ اما از آن طرف اگر کسی بخواهد به نفع دولت حرفی بزند آزادی بیان و مصونیت او معلوم نیست. من می ترسم به خاطر حمایت از دولت تحت فشار هم قرار بگیرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: از وزیر ارتباطات تشکر میکنم که کار بزرگی هم وزیر فعلی و هم قبلی کرده اند. کسی را به خاطر پهنای باند نمی توانند محاکمه کنند. این دستور من بوده است. اگر می خواهید کسی را احضار کنید باید من را احضار کنید. وزیر من را نمی توانید احضار کنید.

او همچنین گفت: در شرایط کرونا فضای مجازی به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده است، در ماه‌هایی که ناچار بودیم به مردم بگوییم کسب و کار خود را تعطیل کنید، به بچه‌ها گفتیم مدرسه و دانشگاه نروید، اگر این فضای مجازی نبود، دانش‌آموزان و دانشجویان چه کار می‌کردند و چگونه درس می‌خواندند؟ مردم در این شرایط چگونه سرگرم می‌شدند؟  

روحانی ادامه داد:  همه وزرا تلاش می‌کنند، فضای مجازی شغل و کسب و کار برای مردم درست کرده، آموزش درست کرده، معلم و خانواده و دانش‌آموز را به همدیگر مرتبط کرده است. البته مشکلاتی هم دارد که کسی منکر آن نیست. اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرد و در آن تصادف شد، باید وزیر راه را احضار کرد؟ باید متخلف را دستگیر کرد. باید پلیس مراقبت کند. شما می‌خواهید وظایف پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه بیندازید. وظایف راننده را برعهده وزیر راه بیندازید.  

رئیس جمهور با بیان اینکه  جاده و اتوبان باید باشد، اتومبیل هم باشد گفت: نمی‌شود گفت چون مرکب‌های دیگر هستند، اتومبیل نباشد. وقتی ماشین، ریل، هواپیما، قطار و اتومبیل می‌آوریم، تصادف و تخلف هم ممکن است. باید جلوی تخلف را گرفت. باید فرهنگ‌سازی کرد. کسی که پشت فرمان می‌نشیند، باید آموزش دیده باشد و سواد رانندگی داشته باشد، باید مراقبت کرد.  

روحانی گفت:در فضای مجازی هم ممکن است مانند فضای حقیقی تخلف و دزدی کنند،  ممکن است ایمان جوانان ما را هدف بگیرند. رها کردن فضای مجازی غلط است، بستن آن هم اشتباه است. اگر فضای مجازی نبود چگونه بیماران کرونایی را کنترل کنیم؟ اگر فضای مجازی نبود، چگونه جلوی شیوع کرونا را بگیریم؟ فضای مجازی در سلامت آموزش نشاط مردم کمک کرده است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: