کد خبر: ۲۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
جزئیات معاملات بورس امروز هشتم بهمن ۹۹
بورس آخرین روز کاری هفته را نزولی آغاز کرد. در ابتدا نقشه بازار سراسر قرمزرنگ بود و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با سبز شدن گروه پالایشی شرایط برای دیگر گروه‌ها هم کمی بهتر شد. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از بازار امروز، شاخص کل ۱۹ هزار واحد کاهش را پشت سر گذاشته و ۱.۵۱ درصد عقب‌نشینی کرده است.
بورس آخرین روز کاری هفته را نزولی آغاز کرد. در ابتدا نقشه بازار سراسر قرمزرنگ بود و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با سبز شدن گروه پالایشی شرایط برای دیگر گروه‌ها هم کمی بهتر شد.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از بازار امروز، شاخص کل ۱۹ هزار واحد کاهش را پشت سر گذاشته و ۱.۵۱ درصد عقب‌نشینی کرده است.

شاخص هم‌وزن هم امروز کاهش ۶۴ درصدی را تجربه می‌کند. امروز نماد‌های فارس، شستا، فملی، فولاد، خودرو، نوری و وپاسار بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس گذاشته‌اند.

بورس نزولی است؛ به استثناء پالایش

به گزارش فرارو از مجموع ۳۲۷ نماد بورسی معامله شده، ۲۵۵ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و حدود ۷۲ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند. همچنین در بین ۲۱۵ نماد فرابورسی، ۱۵۱ نماد به رنگ قرمز درآمده و شاهد افزایش قیمت سهام در ۶۴ نماد هستیم.

موردی که نشان می‌دهد انگار شرایط به ابتدای هفته گذشته برگشته و باید منتظر یک دوره دیگر از کاهش قیمت‌ها در بورس باشیم. موردی که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بورس گران تمام شود.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه هشتم بهمن ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه
 
بررسی نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد احتمالا روز پرنوسانی را در بازار شاهد باشیم.

معاملات صندوق‌های دولتی همچنان بالا است و اینطور که در ساعات ابتدایی بازار شاهد هستیم، صندوق پالایش خیال کوتاه آمدن ندارد.

حتی در بازار سراسر قرمزرنگ امروز صندوق پالایش با رنگ سبز به تابلو بورس امده و انگار بازیگران بورس برای افزایش قیمت پالایش عزم جدی دارند و حباب قیمت آن برایشان اهمیتی ندارد.

پالایش در ابتدای بازار بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده و هفت درصد رشد کرده است. دارا یکم هم سه درصد در جهت صعودی حرکت می‌کند، اما دیگر صندوق‌های ETF سهامی هر کدام روند نزولی تندی در پیش گرفته‌اند. در گروه فرآورده‌های نفتی شبندر و شبتران کمی کاهش قیمت و شپنا و شبریز افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

این گروه شرایط پرنوسانی را تجربه می‌کند و هر لحظه شاهد تغییر قیمت‌ها هستیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نماد‌ها قرمزپوش شده‌اند و تنها خزر و خنصیر با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند.

خساپا و خودرو هر کدام حدود سه تا چهار درصد ارزش سهام خود را دست داده‌اند. فلزات اساسی روند ثابتی ندارند، اما اکثریت در این گزروه با نماد‌های قرمزرنگ است. تا اینجای کار فملی چهار درصد و فولاد دو درصد ارزش سهام خود را از دست داده است. محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند.

کللر، شاروم، شگل و بوعلی سبزرنگ هستند و نوری، شگویا، فارس و شلرد با کاهش قیمت سهام روبرو شده‌اند. هولدینگ‌ها و بانک‌ها امروز سراسر قرمزرنگ هستند و شاهد کاهش قیمت سهام لیدر‌های این دو گروه هستیم. سیمانی‌ها در کنار کاشی و سرامیک از معدود گروه‌های سبزرنگ بازار به حساب می‌آیند.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: