کد خبر: ۲۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
دبیر شورای سلامت کیش از انعطاف برنامه‌های گردشگری این منطقه برای انطباق با شرایط ملی ناشی از شیوع کرونا و اهتمام جدی در رعایت ضوابط بهداشتی خبر داد.
قلم‌نیوز:سعید پورعلی جزیره کیش را در زمینه رعایت ضوابط بهداشتی و اعمال نظارت‌های حداکثری یک نمونه موفق درکشور خواند و اظهار داشت: ما در مرحله دوم مقابله و مدیریت کرونا پس ازعبور از سیاست قرنطینه گسترده با اعمال نظارت‌های حداکثری به سمت ایجاد یک تعادل بین فعالیت‌های روزمره زندگی و تامین سلامت ساکنان و گردشگران حرکت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد کیش می‌کوشد تا درسایه رعایت کامل ضوابط بهداشتی شرایط ایمن پذیرایی از گردشگران ایجاد شود گفت: اگرچه محوراصلی فعالیت‌ها درجزیره کیش گردشگری است و کسب و کار شمارزیادی ازخانواده‌ها درگروه استمرار فعالیت‌های این بخش است، باتوجه به ضرورت ایجاد شرایط ایمن برای ساکنان منطقه و گردشگران و همچنین رعایت کامل ضوابط بهداشتی تمهیداتی درجهت مدیریت ورود گردشگران اجرایی شده است.

به گفته پور علی این تمهیدات در شورای سلامت کیش بررسی شده و متناسب با شرایط بازنگری می‌شود.

دبیر شورای سلامت کیش افزود:  ممنوعیت ورود خودرو‌های گردشگران از مسیر دریایی تا دو هفته آینده ازجمله مصوبات شورای سلامت کیش درجهت پیشگیری از شیوع کرونا در منطقه بود که درصورت تشخیص این ستاد و متناسب با شرایط مدت آن تمدید خواهد شد.

سعیدپورعلی با بیان اینکه جزیره کیش دراجرای اقدامات پیشگیرانه ازشیوع کرونا پیشقدم بوده و عملکرد سازمان درزمینه اعمال محدودیت‌های ورود مسافر در فروردین ۱۳۹۹ مبین این امر است تصریح کرد: تلاش ما براین است تا ازطریق نظارت‌های سخت گیرانه و جلب تعامل عمومی مردم، صنوف و فعالان اقتصادی برای رعایت ضوابط بهداشتی شرایط رابه گونه‌ای مهیا کنیم که امکان پذیرش گردشگران درجزیره کیش استمرار داشته تا فعالان عرصه گردشگری و بازاریان و صاحبان کسب و کار‌های مختلف از این رونق بهره‌مند شوند.

وی  با اشاره به اینکه درنتیجه سیاست‌های اتخاذ شده شورای سلامت کیش و تلاش کادر درمان و همه دست اندرکاران مقابله باکرونا خوشبختانه کیش در وضعیت آبی است گفت: در طول دو هفته گذشته تنها ۲ مورد بستری در بیمارستان گزارش شده و با سیاست بیماریابی فعال روند تشخیص مبتلایان و انجام فرایند قرنطینه به شدت تسریع شده و در یکی روز‌های گذشته تنها یک یا دو مورد ابتلا به کرونا اعلام شده است.  

دبیر شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه افزایش شمارپرواز‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش مسافر از جمله راهکار‌های افزایش ایمنی گردشگران مسیر هوایی بود اظهارداشت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی که مسافران را از مبادی مختلف به فرودگاه کیش منتقل می‌کنند ملزم به رعایت ضوابط بهداشتی در مراحل قبل، بعد و حین پرواز شده و نظارت گسترده‌ای بر ایمن سازی روندپذیرش مسافر اعمال می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرشورای سلامت کیش تصریح کرد: در راستای تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا برنامه‌های گردشگری جزیره کیش ویژه جشن پیروزی انقلاب و تعطیلات نوروز متناسب با شرایط قابل انعطاف خواهد بود.

منبع: منطقه آزاد کیش
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: