کد خبر: ۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دبیر علمی و اجرایی این همایش با اعلام این خبر گفت: رویداد چندگانه‌ ایران هم‌کیش، طی دو روز با حضور صاحبنظران، کارشناسان و اساتید دانشگاه در این جزیره زیبا و در کنار آب‌های خلیج همیشه فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش قلم نيوز،‌ سعید رضادوست افزود: ایران در قرون مختلف مورد طمع بیگانگان بوده و متاسفانه در برخی مقاطع زمانی مورد دست‌اندازی هم قرار گرفته اما خوشبختانه در بسیاری از برهه‌ها این اتفاق نیفتاده است. نوار جنوبی و سواحل خلیج فارس و دریای عمان البته بیش از سایر مناطق مورد چشم‌داشت و دست‌اندازی بوده است و به همین دلیل، کیش به عنوان پاره‌ای از خاک زرخیز جنوب برای برگزاری این همایش انتخاب شده است.

وی گفت: سخنرانان این همایش، با تبیین اهمیت و ضرورت وحدت ملی، به طرح مباحثی چون مفهوم مفهوم حاکمیت در دولت – ملت‌ها، مفهوم استقلال، معناشناسی وطن، حاکمیت سرزمینی، سواحل و جزایر خلیج فارس و سایر مسائل مرتبط، نظیر مالکیت ایران بر جزایر سه گانه، خواهند پرداخت.

دبیر علمی و اجرایی این رویداد در ادامه عنوان کرد: میزبانی کیش برای برگزاری یک رویداد ملی، علاوه بر اهداف کلان فرهنگی، پاسخی عملی به برخی شایعات در خصوص واگذاری مناطق جنوبی کشور به غیرایرانی‌ها خواهد بود که گاه‌گاه و به نگرانی مردم این سرزمین دامن می‌زند.

سعید رضادوست در خصوص دیگر برنامه‌های این رخداد فرهنگی گفت: روز آغازین رویداد، مصادف با روز پژوهش است و تمام برنامه‌ها نیز صرفاً در چارچوب سخنرانی نیست. نگاه به مفهوم وطن از منظر جامعه‌شناسی سیاسی، فراز و فرود مفهوم میهن در دوره‌های تاریخی پیش از اسلام و دوره اسلامی، بررسی موضوع همایش از منظر حقوق داخلی و بین‌المللی، وطن در شعر و موسیقی نیز از جمله موضوعات قابل طرح است.

وی در ادامه گفت: مقالات مربوط توسط چهره‌های مطرح و اساتید شناخته شده داخل و خارج در حال تدوین است و پس از همایش، به سفارش سازمان منطقه آزاد کیش توسط یکی از ناشران برجسته به عنوان کتابی ماندگار در زمینه حاکمیت ملی منتشر خواهد شد و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی و اجرایی ایران هم‌کیش با بیان این که در برگزاری رویداد به رعایت تمامی ضوابط و مقررات بهداشتی توجه کامل خواهد شد، گفت: برپایی چند کارگاه تخصصی نیز در برنامه رویداد درنظر گرفته شده است. در این رابطه شماری از سخنرانان در کیش حاضر شده و برخی به صورت ویدئو کنفرانس به بیان دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

سعید رضادوست با اشاره به طراحی نمادی برای این رویداد گفت: به چهره‌های مطرح که برای اعتلای این برنامه بزرگ متقبل زحمت شده‌اند، نشان ویژه رویداد ایران هم‌کیش اعطاء خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد این اقدام، گام نخست در راه بزرگ تقویت و تحکیم وحدت ملی و سرزمینی است که در روزگار کنونی سخت به آن نیازمندیم.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: