کد خبر: ۲۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
در نخستین جلسه ستاد نوروزی کیش عنوان شد:
غلامحسین مظفری رونق کنونی گردشگری کیش را مرهون انسجام، همدلی و نظارت گسترده در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا برشمرد.
 غلامحسین مظفری در نخستین جلسه ستاد نوروزی کیش که پنجشنبه 2بهمن با حضور روسای کمیته های مختلف ستاد نوروزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزارشد با ابراز خرسندی از رونق اقتصادی و فعالیت خوب بخش های گردشگری گفت: در شرایط ناشی از همه گیری کرونا که کشورما و بسیاری از کشورهای جهان بارکود اقتصادی مواجه هستند جزیره کیش رشد آمار گردشگران را تجربه می کند و این موفقیت به دلیل برنامه ریزی اصولی و تعامل همه جانبه در کنترل موفق کرونا حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تغییر شرایط همه گیری کرونا درکشور امکان بروز موقعیت های مختلف در ماه های انتهایی سال و تعطیلات نوروز پیش بینی می شودگفت: ستاد نوروزی برنامه های انعطاف پذیر خود را به گونه ای تدوین می کند که در هنگام تغیر وضعیت و اعلام شرایط جدید از سوی ستاد ملی کرونا ، روش های جایگزینی را برای پذیرایی ایمن از گردشگران بکار گیرد.

رییس ستاد نوروزی کیش باتقدیراز تلاش همه جانبه مجموعه کادر درمان و حوزه سلامت ، بخشهای مختلف سازمان منطقه آزاد کیش، ستاد کرونا، ستاد بحران ، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در مقابله موفق باکرونا تاکید کرد: اعمال محدودیت های گسترده از جمله توقف یک ماهه پروازها و ورود گردشگر در بهار 99 و تعامل همدلانه و نظارت های دقیق و سختگیرانه همه بخش ها ،اقدامات آینده نگرانه ای بود که سبب شد امروز جزیره کیش به مدد وضعیت مناسب خود بتواند میزبان شمارگسترده ای از هموطنانی باشد که جزیره کیش را به عنوان مقصد مطلوب گردشگری انتخاب کرده اند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه تعطیل کردن کسب و کار ها هنر نیست تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا درسایه رعایت کامل ضوابط بهداشتی و ایجاد شرایط امن و مناسب، فعالیت های گردشگری و اقتصادی استمرار یابد تا هم فعالان اقتصادی متضرر نشوند و هم هموطنان با توان مالی متفاوت بتوانند به جزیره کیش سفرکنند.

غلامحسین مظفری از همه کمیته های ستاد نوروزی خواست تا باتلاش مضاعف در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و استانداردسازی امکانات گردشگری بکوشند نوروز1400 سال رضایتمندی حداکثری گردشگران کیش باشد.

بر اساس این گزارش ،تکریم مسافران ، بهداشت محیط شهری ، توسعه فضای سبز ، زیباسازی فضای شهری ، نور پردازی معابر و اماکن گردشگری با هدف افزایش زیبایی بصری کیش در شب ، به روز رسانی سامانه های پذیرش مسافر در مبادی ورودی، کاهش زمان معطلی مسافران در فرودگاه و بندرگاه و سرعت بخشیدن به روند انتقال مسافران مسیر دریایی از جمله مواردی بود که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر آن تاکید داشت.

وی از مدیران شرکت مدیریت و توسعه بنادرو فرودگاه های کیش و شرکت عمران آب و خدمات خواست تا از ظرفیت های موجود برای رسیدن به استاندارهای جهانی در زمینه پذیرایی شایسته از گردشگران بهره گرفته و بهترین شرایط ممکن را برای میزبانی ازگردشگران نوروزی کیش فراهم کنند.

غلامحسین مظفری ازوجود منابع مالی کافی برای تامین طرح های عمرانی درحوزه خدمات گردشگری خبر داد و اظهارداشت: این حق هموطنان ما است که از بهترین امکانات گردشگری درجزیره کیش برخوردار باشند و به لطف خدا و برنامه ریزی اصولی درخصوص تامین منابع مالی طرح ها جای نگرانی نیست .

وی با اشاره به ضرورت به روزرسانی نرم افزارهای مختلف سازمان درحوزه گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران بر بستر اینترنت گفت: این فعالیت ها باید در قالب ستاد هوشمند سازی یکپارچه شده تا نوروز 1400خدمات گردشگری بسیار مطلوبی به هموطنان ارائه شود.

غلامحسین مظفری اظهار داشت : در کمیته نظارت و ارزیابی ستاد نوروزی نیازمند یک سیستم به روز ، منسجم ، هوشمند و فعال هستیم تاضمن ارزیابی همزمان فعالیت ها امکان بررسی و رفع مشکلات درکوتاه ترین زمان ممکن میسر شود.

رییس ستاد نوروزی کیش تاکیدکرد: با پایان ریاست جمهوری ترامپ و کاهش فشارتحریم ها، ما نیز تلاش می کنیم تا هموطنان عزیز بتوانند درسفر به کیش خاطرات خوشی داشته و با انرژی و امید سال جدید را آغاز کنند.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی و اتمام طرح های نیمه تمام در نوارگردشگری و معابر پرتردد گفت: رونق اقتصادی در همه بخش ها مدنظر است و عملیات ساخت و ساز درطرح های عمرانی بخش خصوصی در صورتی که به وجه گردشگری کیش خدشه وارد نکند می تواند در تعطیلات نوروز نیز ادامه یابد.

همچنین خسرو نشان معاون گردشگری و دبیر ستاد نوروزی کیش با اشاره به افزایش آمار ورود گردشگران به کیش درآذر و دی امسال گفت: رونق گردشگری کیش مرهون همکاری بخش های مختلف و تقویت زیر ساخت هایی است که سبب ترغیب گردشگران برای سفر به این منطقه آزاد شده است.

دبیر ستاد نوروزی کیش اظهار داشت : باوجودشرایط ناشی از همه گیری کرونا ، به دلیل اطمینان هموطنان به رعایت ضوابط بهداشتی در کیش، گردشگری این منطقه وضعیت خوب و پر رونقی دارد و پیش بینی می شود امسال با افزایش ورود گردشگر نسبت به سال قبل، در تعطیلات نوروز پذیرای حدود 300 هزار گردشگر باشیم.

خسرو نشان تاکید کرد: با توجه به امکان تغییر شرایط همه گیری کرونا در کشور در ماه های آینده ، ستاد نوروزی کیش برنامه ای منعطف تدوین خواهد کرد.

درپایان این جلسه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس ستاد نوروزی با اعطای احکام روسای کمیته های مختلف خواستار تلاشی گسترده و جمعی برای میزبانی شایسته ازگردشگران نوروزی کیش شد.

لازم به ذکر است طبق احکام رییس ستاد نوروزی ، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل ریاست کمیته تشریفات، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت ریاست کمیته پشتیبانی، آمار و اطلاعات، علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیربنایی ریاست کمیته بحران، داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ریاست کمیته نظارت بر نرخ خدمات، سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی ریاست کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی کیش و سیدعلیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ریاست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی کیش را عهده دار شدند.

همچنین ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی، فرامز صحرایی مدیرکل حراست سازمان رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ، محمود افتاده مدیر حقوقی، امور قراردادها و املاک رئیس کمیته حقوقی و محمد پورسینا مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز رئیس کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد نوروزی کیش هستند.

منبع: منطقه آزاد کیش
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: