کد خبر: ۲۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۹
قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در پی قم هراسی در ستاد ملی کرونا و اظهارات سخنگوی این ستاد با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار عزل و محاکمه «علیرضا رئیسی» بدلیل تشویش اذهان عمومی شدند.
قلم‌نیوز:در پی اظهارات اخیر دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که گفته بود هیچ‌گونه پروتکلی در قم رعایت نشده، قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به این اظهارات واکنش نشان داد و در نامه‌ای این اظهارات را گزاف، غیرعلمی و غیرمنصفانه خواند.

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در نامه خود اعلام کرده قم، پیشتاز در مبارزه با ویروس کرونا بوده و طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دارای التزام بالا به پروتکل‌هاست و از آنجا که این شهر به عنوان نماد هویتی شیعه مطرح است نباید با اظهارات نسنجیده موجب راه‌اندازی قم هراسی شد.

این قرارگاه حوزوی طی نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت خواهان برکناری رئیسی و نیز محاکمه او به دلیل تشویش اذهان عمومی شده است.

متن کامل بیانیه قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به این شرح است:

جناب آقای دکتر نمکی (زید عزه)

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

سلام علیکم

با سپاس وافر از تلاش‌ها، خدمات، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های کادر پزشکی، درمانی و پرستاری در مقابله با ویروس منحوس کرونا و با سپاس ویژه از مجاهدت علمی در تهیه واکسن کرونا، متأسفانه اظهارات گزاف، غیرعلمی، نادرست و غیرمنصفانه جناب آقای دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره قم، موجبات تأسف و نگرانی امت شهید پرور را که به قم به عنوان نماد هویتی شیعه و ام‌القرای پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در جهان می‌نگرند فراهم آورده است.

فراموش نکرده‌ایم که در ابتدای ابتلای کشور به ویروس کرونا چه جریان نامیمونی پروژه قم هراسی را فعال کرد و بی‌سابقه‌ترین حمله و تهاجم سازمان‌یافته علیه قم را نه صرفاً به عنوان یک منطقه جغرافیایی که به عنوان مرکز دین و روحانیت به دنبال داشت حال آنکه به اذعان مقامات وزارت بهداشت که بعداً اعلام شد، قم، منشأ ویروس کرونا نبود بلکه نخستین شهری بود که این ویروس در آن شناسایی و شجاعانه از سوی مسئولان امر اعلام شد.

چه آنکه قم از همان روز‌های نخست تاکنون نیز یکی از کانون‌های فعال در زمینه خدمات مردمی و جهادی به بیماران کرونایی بوده و حتی خدمات طلاب و گروه‌های جهادی شامل مردم عزیز کشورمان در استان‌های مختلف شده و در روز‌های اخیر نیز طبق اعلام رسمی مقامات امر، جزو شهر‌های به رنگ آبی است و بر اساس نظر رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قم، درصد بسیار بالایی از مردم در نمازجمعه قم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کرده‌اند.

حال با توجه به اینکه اظهارات گزاف جناب دکتر رئیسی منجر به موج جدیدی از «قم‌هراسی» شده است، از حضرت‌عالی خواستاریم که به جهت صیانت و احترام به شخصیت و شئون مردم قم و همه آن‌هایی که در داخل و خارج کشور قم را نماد هویتی خود می‌دانند، ایشان را عزل نمائید و همین‌جا از مقامات محترم قضائی می‌خواهیم که شخص ایشان به دلیل تشویش اذهان عمومی در دادگاه صالحه مورد دادرسی قرار گیرند.

با سپاس و امتنان

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی
منبع: مهر
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: