کد خبر: ۲۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
نیکزاد:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی رئیس سازمان صداوسیما به موضوع اهانت به قوم کرد در یکی از برنامه‌های تلویزیون شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی رئیس سازمان صداوسیما به موضوع اهانت به قوم کرد در یکی از برنامه های تلویزیون شد.

کمال حسینی پور نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس خطاب به رئیس سازمان صداوسیما گفت: کردها از اصیل ترین و قدیمی ترین اقوام ایرانی هستند چرا در رسانه ملی که از بیت المال تأمین اعتبار می شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می شود؟ چرا اجازه می دهید در برنامه های صداوسیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟

اعتراض شدید نمایندگان کُرد مجلس به صداوسیما

وی افزود: مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور خط قرمز نظام است. چرا به توصیه های حکیمانه رهبری عمل نمی کنید؟ چطور اجازه می دهید به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ لباس کردی لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی دهیم.

حسین پور اضافه کرد: لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه های صداوسیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت خواهی کنید.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در تذکری خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: مردم سردشت و پیرانشهر برای آب شرب خود هم با مشکل مواجه هستند. مگر مردم نجیب این شهرستان ها ایرانی نیستند؟ مگر سال ها مرزداری نکرده اند؟

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مگر وضع معیشت مردم را نمی دانید؟ آیا مردم نجیب ایران لایق چنین معیشتی هستند؟ قیمت کالاهای اساسی هر روز در حال افزایش است. ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ نواسانات بورس مردم را سرگردان کرده و کسی نمی تواند برنامه ریزی کند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه ای حق اهانت به قوم اصیل ایرانی را ندارد. کردهای با غیرت افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند. از آقای علی عسگری می خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

نامه  نمایندگان کُرد مجلس به مقام معظم رهبری و اعتراض به توهین به لباس کردی در برنامه شبکه دو سیما منتشر شد.

صداوسیما اهانت به قوم کرد را مورد رسیدگی قرار دهد

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: