کد خبر: ۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون عملیات نیروی انتظامی گفت: ۱۲ هزار و ۳۸۵ نیرو برای استان‌هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است.
تمهیدات ناجا برای مرحله دوم انتخابات مجلس/ بکارگیری ۱۲ هزار نیرو

سردار حسن بتولی با اشاره به اقدامات معاونت عملیات در برگزاری مرحله اول انتخابات شورای اسلامی، گفت: با وجود تلاش گسترده دشمن برای دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه انتخابات، مرحله اول انتخابات در شرایط مطلوب امنیتی برگزار شد.

وی ایجاد اختلاف بین اقوام، گروه‌ها، تشکل‌های مختلف و اقدام‌های تحریک‌آمیز را از اهداف دشمنان نظام در کاهش مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و گفت: رصد مستمر تحرکات معاندان، تهیه برآوردها، اشرافیت اطلاعاتی، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، هماهنگی و همکاری بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشوری، لشگری، لطف و عنایت ویژه خداوند متعال را از عوامل برگزاری انتخاباتی امن برشمرد.

معاون عملیات نیروی انتظامی در ادامه در تشریح اقدامات این معاونت در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجایی که انتخابات در برخی از حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شده، ۱۳۸ داوطلب نمایندگی برای کسب ۶۹ کرسی باقی‌مانده در مجلس دهم، روز جمعه دهم اردیبهشت ماه در ۲۲ استان کشور به رقابت می‌پردازند.

بتولی ادامه داد: نیروی انتظامی بر اساس وظایف قانونی و ذاتی خود در این مرحله نیز با بکارگیری نیروهای کارآمد، امنیت مرحله دوم انتخابات را فراهم خواهد کرد.

وی حضور فعال نمایندگان ناجا در جلسات وزارت کشور را از اقدامات ناجا پیش از برگزاری انتخابات معرفی کرد و گفت: برای ایجاد هماهنگی بیشتر در برگزاری انتخابات مرحله دوم، کمیسیون عملیات ناجا با برگزاری جلسات با رده‌های تخصصی ضمن اخذ تدابیر لازم و کارآمد، دستورهای لازم هیأت رئیسه ناجا را نیز در قالب مصوبات ابلاغ کرده است.

معاون عملیات نیروی انتظامی افزود: پس از اخذ برآوردهای لازم و متناسب با تهدیدهای احتمالی نسبت به تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل تأمین نظم و امنیت مرحله دوم انتخابات مجلس، اقدام و ضمن تشریح وظایف و پیش‌بینی‌های مورد نیاز به فرمانده انتظامی استان‌ها و سایر رده‌های مربوطه ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به تأمین نیروی کمکی برای افزایش ضریب امنیتی مرحله دوم انتخابات نیز افزود: برای تأمین نیروی کمکی، فرمانده انتظامی استان‌ها پس از برگزاری جلسات کارشناسی، با معاونت نیروی انسانی ناجا، تربیت و آموزش ناجا و دانشگاه علوم انتظامی امین، تعداد نیروهایی که قابلیت بهره‌گیری از آنها در تأمین امنیت مرحله دوم انتخابات ممکن بود، مشخص شد.

بتولی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۵ نفر آماده به کار هستند که برای استان‌هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می‌شود، تاکنون ۹۵۹۵ نفر در نظر گرفته شده‌اند.

معاون عملیات نیروی انتظامی افزود: استفاده از ظرفیت هواناجا و بکارگیری بالگرد برای بررسی و نظارت بر حوزه‌های انتخابیه، از دیگر اقدامات ناجا برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: