کد خبر: ۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه محل پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان محاکم قضایی ایران و عراق است، خاطر نشان کرد: حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با پیگیری زیادی که توسط وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌ها صورت گرفت صادر شده است.
قلم‌نیوزمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح برگزار شد، با تأکید بر اهمیت موضوع همایش و اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای مشارکت در آن اظهار کرد: در روز برگزاری این همایش از همه سفرا و وابستگان نظامی برای حضور و حتی ارائه مقاله دعوت شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، برگزاری همایش‌های بین المللی به صورت مجازی را کم هزینه‌تر و ساده‌تر دانست و افزود: با توجه به اینکه این همایش به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، می‌توان به صورت فراگیر از حقوقدانان و افرادی که در همایش‌های عادی برای حضورشان در کشور محذوراتی وجود دارد، برای ارائه مقاله و سخنرانی دعوت کرد.

وزیر امور خارجه‌ی افزود: طی ماه‌های گذشته کلیه همایش‌های بین المللی وزارت امور خارجه به صورت مجازی و با هزینه به مراتب کمتر و مشارکت و استقبال بیشتر برگزار شده است و این یک فرصت به شمار می‌رود.


ظریف همچنین با اشاره به پیگیری وزارت امور خارجه در گرفتن محکومیت آمریکا از گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد قتل‌های فراقانونی گفت: محل پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان محاکم قضایی ایران و عراق است.

وی با اشاره به بیانیه شورای عالی قضایی عراق مبنی بر صدور حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل جنایت ترور فرماندهان شهید مقاومت گفت: این حکم با پیگیری زیادی که توسط وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌ها صورت گرفت صادر شده است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: