کد خبر: ۲۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
بورس تهران امروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۹
با کاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص کل در ۳۰ دقیقه ابتدایی، نماد‌های کوچک هم به روند نزولی افتاده و شاخص هم‌وزن نیز قرمزرنگ شد. تا جایی که شاخص کل ۱.۹۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۶۲ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند.
قلم‌نیوز:شاخص کل و هم‌وزن در ابتدای بازار مسیر‌های جداگانه در پیش گرفتند. یکی صعودی و دیگری نزولی شده و بازار روند ثابتی در پیش رو نداشت، اما در ادامه با کاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص کل در ۳۰ دقیقه ابتدایی، نماد‌های کوچک هم به روند نزولی افتاده و شاخص هم‌وزن نیز قرمزرنگ شد. تا جایی که شاخص کل ۱.۹۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۶۲ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند. تا این لحظه نماد‌های فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، شپنا، خودرو و شستا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل به نام خود ثبت کرده‌اند.

خودنمایی قرمز‌ها در نقشه بورس
به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی بازار امروز از مجموع ۳۱۱ نماد معامله شده در بورس ۲۱۴ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و تنها ۹۷ نماد روند صعودی دارند. طوری که می‌توان گفت بیش از یک سوم بازار درمدار نزولی قرار گرفته است. شرایط در فرابورس کمی بهتر است و تعداد نماد‌های مثبت و منفی نزدیک به یکدیگر هستند. ۱۲۳ نماد روند کاهشی و ۱۱۲ نماد روند افزایشی دارند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد گروه انبوه‌سازی و ساخت قطعات به برترین گروه صنعت از نظر ارزش معاملات تبدیل شده است. در این گروه کرمان بیشترین عرضه و و تقاضا را شاهد است و در کنار نماد‌هایی مثل ثبهساز، ثاباد، ثغرب، ثجوان و ثقزوی و ... روند صعودی در پیش گرفته.

در همین گروه نماد‌های دارای صف فروش مثل ثشاهد، ثاخت و ثنوسا هم به چشم می‌خوردند. خودرویی‌ها دوباره قرمزپوش شده و دست کم در نماد‌های بزرگ مثل خودرو، خساپا، خگستر و خزامیا شاهد تشکیل صف فروش هستیم.

شرکت‌های کوچک این گروه شرایط بهتری دارند. محصولات شیمایی به جز چند نماد معدود مثل شتوکا و شدوص، اغلب قرمزرنگ و دارای صف فروش هستند. غذایی‌ها به جز غصینو عموما صف فروش دارند.

در گروه فلزات اساسی فولاد و فملی حسابی سهامدارانشان را غافلگیر کرده و با وجود کلی خبر مثبت و گزارش‌های خوب شاهد تشکیل صف فروش هستند.

دیگر نماد‌های این گروه به جز کویر، فنورد و کیمیا شرایط مشابهی دارند. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری هم به جز وزمین، وشهر و وپاسار، اغلب نماد‌ها تا پنج درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. در بازار امروز گروه کانی‌های غیرفلزی، کاشی و سرامیک و ماشین آلات تنها گروه‌های نسبتا سبزرنگ به حساب می‌آیند و دیگر گروه‌ها همگی قرمزرنگ هستند.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: