کد خبر: ۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
پخش‌کننده فیلم «دینامیت» می‌گوید، اگر سازمان سینمایی شرایط حمایتی ویژه‌ای را در نظر بگیرد می‌توان این فیلم را در آینده‌ای نزدیک اکران کرد.
قلم‌نیوز:فیلم «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری و زیبا کرمعلی از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از گزینه‌هایی مطرح بود که سینمادارها برای جذب مخاطب به آن امید بسته بودند. این فیلم قرار بود آبان‌ماه اکران شود اما  با بسته شدن دوباره سینماها این مسئله منتفی شد. حالا که یک روز از بازگشایی رسمی سالن‌های سینما می‌گذرد این سوال را می‌توان پرسید که آیا صاحبان این فیلم در فاصله کم باقی مانده تا جشنواره فجر متقاضی نمایش دادن آن هستند؟

در این باره سعید خانی پاسخ داد:‌  اولین نکته‌ای که باید در این مورد گفت، این است که به نظر می‌رسد آنقدر از وضعیت زرد تهران و بازگشایی سینماها ذوق زده شده‌ایم که اصلاً به این فکر نکردیم قرار است چه فیلمی در سینماها اکران کنیم! و بهتر بود برنامه‌ریزی مشخصی برای اعلام بازگشایی صورت می‌گرفت.

او ادادمه داد: درباره اکران فیلم «دینامیت» هیچ مذاکره‌ای با ما نشده و آخرین صحبت ما مربوط به همان آبان‌ماه بود که پیشنهاد خود را مطرح کرده بودیم و بعد از آن هیچ حرفی زده نشده است. اینکه سینماها باز شده اتفاق خوبی است، اما چه باید کرد اگر چند روز دیگر دوباره وضعیت قرمز نشود؟

خانی درباره اینکه برخی معتقدند بهتر بود سالن‌های سینما همزمان با جشنواره فیلم فجر یا یک فیلم خوب بازگشایی می‌شدند و عده‌ای هم منع تردد از ساعت ۲۱ را عاملی منفی در فعالیت سینماها عنوان می‌کنند و آیا در این شرایط حاضر است تا پیش از جشنواره فجر فیلمی را اکران کند؟ گفت: با این شرایط خیر، چون شخصا فکر می‌کنم اگر ستاد کرونا اجازه بازگشایی سینماها را داده، بهتر بود در این شرایط سالن‌ها را باز نکنیم تا بستر آن به لحاظ تدارک یک فیلم خوب و نیز شرایط حضور مخاطب آماده شود. محدودیت ساعت مشکلی بزرگ است چون پیک کاری سانس‌های سینما ۸ و ۹ شب است. ضمن اینکه اگر سینماها با جشنواره فجر راه می‌افتادند، شرایط برای مردمی که سینما رفتن دیگر جزء تفریح  روزمره‌شان نیست مناسب‌تر بود و آن وقت فرصت کافی هم بود تا برای اکران فیلم‌ها بعد از جشنواره تبلیغ کنیم.

وی تاکید کرد: ‌با این حال اگر پیشنهادهایی که پیش‌تر به شورای صنفی نمایش ارائه کرده‌ایم مورد موافقت باشد برای اکران فیلم آمادگی داریم، چرا که منافع فیلم و سازندگان آن را هم در در این شرایط باید درنظر گرفت.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: