کد خبر: ۲۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
نیمی از بستری‌های پایتخت در ICU
استاندار تهران گفت: شمار مبتلایان بستری در بخش‌های مختلف درمانی استان تهران بیش از ۱۹۰۰ نفر است که نزدیک به ۹۵۰ نفر آنان در بخش‌های ویژه بستری هستند.
قلم‌نیوز:انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز (دوشنبه ۲۲ دی) گفت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی، شمار فوتی‌های استان تهران بر اثر ابتلا به کرونا تا صبح دیروز به ۱۷ نفر رسید.

محسنی بندپی افزود: بر اساس این گزارش، شمار مبتلایان بستری در بخش‌های مختلف درمانی استان تهران نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر است که نزدیک به ۹۵۰ نفر آنان در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه استان تهران هم‌اکنون در وضعیت زرد قرار دارد، یادآورشد: نباید فراموش کرد که هنوز خطر شیوع بیماری کرونا در موج جدید بیخ گوش همه ما قرار دارد و عادی‌انگاری شرایط، وضعیت کنونی را متزلزل و بار دیگر محدودیت‌ها را باز می‌گرداند.

استاندار تهران گفت: اثربخش‌ترین اقدامی که می‌تواند در کاهش انتقال ویروس کووید-۱۹ انجام گیرد، اجرای کامل پروتکل‌ها، طرح جامع مدیریت هوشمند، کارهایی که در طرح شهید سلیمانی انجام گرفته و رهگیری بیماران است.

محسنی بندپی اظهار داشت: در کنار این اقدامات، مردم که تاکنون همراهی قابل توجه و شایسته قدردانی داشتند نیز باید متوجه باشند که هر نوع سهل انگاری و عادی انگاری شرایط و به دنبال آن بی توجهی به محدودیت ها از جمله ترددهای شبانه می‌تواند بار دیگر ما را در وضعیت شیوع ویروس کووید-۱۹ و  افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها قرار دهد.

استاندار تهران به لغو ممنوعیت تردد بین استانی در کشور به غیر از استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: با وجود اعلام چنین مصوبه‌ای، مردم باید تا عادی شدن شرایط و ریشه‌کنی ویروس کووید-۱۹ در سطح کشور، خود نسبت به خطرات سفرهای بی‌مورد و غیرضروری آگاهی داشته باشند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: