کد خبر: ۲۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۹
شاخص بورس کار خود را با رشد ۱۰ هزار واحدی در ابتدای معاملات امروز آغاز کرد. این روند صعودی همینطور ادامه داشت تا اینکه با پر شدن حجم مبنا در نماد‌های بزرگ و رسیدن قیمت پایانی به قیمت لحظه معامله، شاهد توقف این روند صعودی و عقب‌نشینی نسبی شاخص بورس بودیم.
قلم‌نیوز:بعد گذشت ۳۰ دقیقه از بازار، شاخص کل ۹.۷ هزار واحد معادل ۷۲ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۸۲ صدم درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد شرایط شرکت‌های کوچک کمی بهتر است. صعود شاخص امروز را مدیون نماد‌های فملی، فارس، فولاد، کگل، نوری، خساپا و وپارس هستیم.
 
قدم‌های لرزان بورس در مسیر صعودی
به گزارش فرارو در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۱۶ نماد نماد معامله شده در بورس، ۲۵۰ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۶۶ نماد روند نزولی دارند. همچنان در بازار فرابورس از مجموع ۲۲۸ نماد شاهد روند صعودی در ۱۵۸ نماد هستیم و ۷۰ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد امروز هم مثل دیروز اکثریت با نماد‌های سبزرنگ است.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یدوشنبه ۱۵ دی‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه سبزرنگ بازار امروز نشان می‌دهد اغلب گروه‌ها روند صعودی در پیش گرفته‌اند. هرچند در این بین استثنائاتی هم پیدا می‌شود.

گروه خودرو و ساخت قطعات در ساعات اولیه بازار امروز بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده. در این گروه شاهد تشکیل صف فروش برای خبهمن و خکمک، روند نزولی در خگستر، خزامیا، خاور، خاهن و ختوقا، روند صعودی در خساپا، خودرو و خفنر و تشکیل صف خرید برای خنصیر، خکار، ختراک و خشرق هستیم. محصولات شیمیایی به جز سه نماد شاروم، جهرم و فسا اغلب روند صعودی دارند و سبزرنگ هستند.

هرچند خبری از صف‌های خرید سنگین به جز برای نماد‌های شکربن و شتوکا نیست. نماد‌های بزرگ گروه مثل پترول و شگویا در قیمتی نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. محصولات غذایی از جمله استثنائات بازار سبز امروز هستند. در بین آن‌ها غپینو، غصینو، غسالم و غمینو تا پنج درصد ارزش خود را از دست داده و اغلب نماد‌های کوچک گروه قرمزرنگ هستند.

حتی در این گروه هم نماد‌هایی مثل غمهرا، غدام، غنوش و غچین صف خرید دارند. دارویی‌ها شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند و شاهد سقوط قیمت سهام برکت بعد از صعود چشمگیر آن هستیم.

فولاد و فملی به عنوان لیدر‌های فلزات اساسی نزدیک به فبمت روز گذشته معامله می‌شوند، اما وضعیت کلی گروه بهتر از روز گذشته است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF آرام آرام در مدار صعودی گام برمی‌دارند. البته دولتی‌ها یعنی دارا یکم و پالایش تغییری نسبت به روز گذشته پیدا نکرده‌اند. سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، بیمه‌ها، بانک‌ها، حمل و نقل، ماشین آلات، نهاد‌های مالی، سیمانی‌ها، قندی‌ها، رایانه و محصولات غیرفلزی از جمله گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: