کد خبر: ۲۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۹
سیگنال حباب فلز گران بهای داخلی به بازار
در حالی که برخی تحلیل‌های فنی از احتمال رسیدن سکه به نقطه ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار در بازار امروز خبر می‌دهند قیمت سکه در معاملات پشت خطی کمی بالا رفت.
قلم‌نیوز:قیمت سکه امامی روز گذشته زیر مرز حمایتی 11 میلیون و 700 هزار تومان بسته شد در این روز سکه افت بیشتری از دلار تجربه کرد. مرزی که در بازار یک نقطه روانی مهم به حساب می آمد.وقت خرید سکه است؟

«زمانی که حباب سکه به محدوده دو درصدی رسید، بهتر است به صورت پله ای در موقعیت خرید قرار گرفت». این اعتقادی است که برخی معامله گران بازار سکه دارند. روز شنبه، حباب سکه امامی به محدوده 2.2 درصدی رسید و در سطح 250 هزار تومانی قرار گرفت؛ در نتیجه می توان گفت، عده ای باور دارند سکه به نقطه مناسبی برای خریدهای پله ای با تعیین حد ضرر مشخص رسیده است.

البته از دست رفتن حمایت 11 میلیون و 700 هزار تومانی در همین ابتدای هفته موجب شده است که عده دیگری احتیاط کنند و بگویند ترجیح می دهند تا زمانی که فلز گران بهای داخلی به زیر 11 میلیون و 500 هزار تومان نرسیده است، خریدار نشوند. ارزش ذاتی سکه در روز شنبه در محدوده 11 میلیون و 440 هزار تومان قرار داشت.

سقوط کف یک ماهه در بازار سکه

یکی از عللی که موجب می شود، برخی معامله گران بخواهند در خرید سکه احتیاط کنند، اهمیت سطحی است که سکه از دست داده است. فلز گران بهای داخلی طی یک ماه گذشته توانسته بود همواره بالای 11میلیون و 700 هزار تومان  نوسان کند. در نتیجه نزول به زیر آن، از نگاه برخی معامله گران به معنای تغییر جریان بازار است.

با توجه به اینکه در روز جاری بازار اونس جهانی تعطیل است، معامله گران سکه به احتمال زیاد حرکت قیمت دلار را در تعیین موقعیت در نظر خواهند گرفت. ماندن دلار در محدوده 25 هزار و 500 تومان می تواند زمینه ساز نزول بیشتر سکه شود و هر سیگنالی از برگشت قیمت اسکناس آمریکایی می تواند امید نیروهای افزایشی بازار فلز گران بهای داخلی را بیشتر کند.

نقطه خرید در بازار سکه

تلاش شبانه برای بازار روزانه

در معاملات پشت خطی معامله گران تلاش کردند قیمت سکه را به کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان بازگردانند این اتفاق را می توان به مثابه تلاشی برای جهت دادن بازار امروز عنوان کرد. از منظر برخی معامله گران اگر قیمت سکه زیر مرز 11 میلیون و 700 هزار بماند احتمال سقوط آن در مرحله اول تا مرز 11 میلیون و 600 هزار وجود دارد. از این رو انها تلاش داشتند در معاملات شبانه بر جهت کار در بازار روزانه اثر بگذارند.

منبع: اقتصاد نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: