کد خبر: ۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
یاسرهاشمی با انتشار یادداشتی به حکم دادگاه روزنامه نگاران بازداشتی واکنش نشان داد.

یک حکم، یک شوک و چند پرسش


عصر امروز که صدای پیامی در تلفن همراه، لحظه ای مرا در شوک فرو برد.


خبرحکایت از صدور حکمی هفت سال زندان برای احسان مازندرانی و احکامی مشابه برای تعداد دیگری از روزنامه نگاران واهالی رسانه بود.


اگرچه در مورد پرونده قضایی و حکم صادر شده اطلاع دقیق نداشته وقصد ورود به ماهیت قضایی این پرونده واظهار نظر در مورد آن را ندارم اما نمی توانم کتمان کنم از اینکه چند جوان روزنامه نگار که می توانند برای کشور  مفید باشند به چنین حبس های طولانی و دراز مدت محکوم شده اند، از صمیم قلب ناراحت شدم.


حداقل در مورد احسان مازندارنی که چندسالی است وی را به واسطه همکاری در هیات موسس و روزنامه دانشگاه آزاد اسلامی می شناختم ، می توانم بگویم که انگیزه خدمت به کشور ومردم را دارد و قطعا سایر روزنامه نگارانی که به بصورتی مشابه محکوم شده اند، نیز در صورت دراختیار داشتن فرصت از خدمت به کشور ومردم خود مضایقه ندارند.


از خودم می پرسم آیا واقعا نظامی که قریب چهار دهه از عمر آن می گذرد ودر طی این مدت طولانی بحرانهای بزرگ و چالشهای عمیقی نظیر جنگ تحمیلی، ترورها و معضلات گوناگون امنیتی، اقتصادی وسیاسی را پشت سرگذاشته است،در برابر چند روزنامه نگاران جوان آسیب پذیر است که اتهام آنان را تا حد اقدام علیه امنیت کشور تلقی کنیم؟


آیا این به تنزل جایگاه دفاعی وامنیتی نظام در خارج وداخل کشور نمی انجامد؟، آیا برفرض آنکه این روزنامه نگاران از سرجوانی وهیجان وشور حاکم به این طیف ، خطایی مرتکب شده باشند که بدلیل عدم اطلاع از پرونده آنها، در این مورد هم نمی توانم قضاوت کنم، بهتر نیست مسئولان امنیتی وقضایی کشور با برخورد توام با سعه صدر فرصت جبران و خدمت را برای آنها فراهم کنند؟.


بازداشت احسان مازندارنی و تعداد دیگری از روزنامه نگاران حامی دولت در سال گذشته که از سوی رهبرانقلاب سال همدلی وهمزبانی دولت وملت نام گرفته بود ، موجب ایجاد هزینه برای نظام گردید وحتی به واکنش وابراز نارضایتی رییس جمهور انجامید و در آغاز امسال نیز که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبرانقلاب نام گرفته وبیش از هر زمان دیگری نیاز به نیروهای رسانه ای وفرهنگی برای ایجاد بستر اقدام وعمل در راستای اهداف انقلاب و نظام ورهبری وجود دارد ، اعلام حکم آنها به ایجاد هزینه ای دیگر برای کشور و حذف شدن بخشی از توانی است که باید بصورت کامل در خدمت انقلاب باشد.


با این حال امیداورم مرجع تجدید نظر دستگاه قضایی با در نظر گرفتن همه ابعاد وجوانب پرونده زمینه فراهم شدن فرصت دیگری به این روزنامه نگاران جوان را فراهم آورد تا با همدلی وهمزبانی افزونتری زمینه تحقق اقدام وعمل در راستای اهداف کشور فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: