کد خبر: ۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
روزنامه کیهان با انتقاد از حرف های اسحاق جهانگیری درباره رویکرد سردار قاسم سلیمانی به محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات، این سخنان را "تحریف آمیز" و برای "تبرئه" سید محمدخاتمی دانست.
قلم‌نیوز:روزنامه کیهان با انتقاد از حرف های اسحاق جهانگیری درباره رویکرد سردار قاسم سلیمانی به محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات، این سخنان را "تحریف آمیز"  و برای "تبرئه" سید محمدخاتمی دانست. 

اسحق جهانگیری معاون اول رییس جمهور روز گذشته در گفت و گویی با سایت جماران از گفت وگوی خود با سردار شهید قاسم سلیمانی درباره مسائل سیاست داخلی، سید محمد خاتمی و ... خبر داد.

او گفت که سردار سلیمانی خاتمی را دوست داشت. 

جهانگیری جزییات یک جلسه با حضور سردار سلیمانی و یک مقام عالی رتبه امنیتی را بیان کرده است. سخنان جهانگیری را اینجا بخوانید. 

معاون اول روحانی در ادامه درباره نامه انتقادی سرداران سپاه به خاتمی در سال 78 هم گفته است: "من فکر می‌کنم فرماندهان و مجموعه سپاه در دوره آقای خاتمی رابطه خیلی خوبی با دولت داشتند. هیچ وقت در آن دوره رابطه ما مشکلی نداشت. سال 78 سال ویژه‌ای شد. بالاخره اتفاقاتی که افتاد، حرف‌هایی که زده شد و بعد مسائلی که پیش آمد، جایی هم گفته شد که برخی از اعضای دولت و یا بخش‌هایی در داخل دولت راضی بودند به اتفاقاتی که افتاد. باعث شد که یک نامه دلسوزانه و هشداردهنده نسبت به اتفاقاتی که می‌تواند بیفتد به آقای خاتمی داده شد و بعد از آن هم رابطه همچنان صمیمی بود."

اما کیهان در نقد این اظهارات نوشته است: «درباره ادعاهای جهانگیری چند نکته قابل تأمل است. نخست این که اتفاقات سال 78 و 88، سرفصل‌های مهمی در زمینه بروز خیانت‌های خاتمی است و طبعاً موجب رفتار چهره‌های انقلابی (مانند حاج قاسم) شده است. فرماندهان سپاه در نامه سال 78 که امضای 24 فرمانده دفاع مقدس (از جمله سردار سلیمانی) پای آن بود، خطاب به خاتمی تأکید کرده بودند که کاسه صبرشان به خاطر فتنه‌انگیزی دشمنان و منافقین و کوتاهی دولت در قبال آن لبریز شده و دیگر نمی‌توانند فتنه‌انگیزی را تحمل کنند. خاتمی اما 10 سال بعد، از سران فتنه بزرگی بود که به نیابت از آمریکا و انگلیس و اسرائیل، کشور را به مدت 8 ماه در ناامنی و آشوب فرو برد»

این روزنامه نوشت: «در مقابل، سردار سلیمانی قرار داشت که ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را خط قرمز خود می‌دانست، برای نابودی اسرائیل و اشغالگری آمریکا پا در میدان مبارزه منطقه‌ای گذاشته بود و سرانجام هم، توسط جنایتکارانی به شهادت رسید که از فتنه‌انگیزی خاتمی و دوستانش حمایت می‌کردند.»

کیهان تاکید کرد که "کاری که سران فتنه مرتکب شدند، بغی و افساد بود."

کیهان نوشت: «تحریف‌های برخی افراطیون مدعی اصلاحات (جریان مدعی حمایت از خاتمی) باعث گستاخ شدن دشمن و ترور سردار سلیمانی شد. سردار سلیمانی، چند ماه پس از آن که آمریکا، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، ترور شد اما این افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی بودند که بالغ بر یک دهه سپاه پاسداران به ویژه رویکرد شهید سلیمانی را مورد تحریف و ترور شخصیت قرار داده بودند.»

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: