کد خبر: ۲۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
معاون دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام کرد که با توجه به افزایش جدید قیمت تخم مرغ، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.
قلم‌نیوز: قاسمیان در یک برنامه خبری درباره مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: در این جلسه بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب جدید تخم مرغ اعلام شد و بر این اساس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از ۱۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان تغییر کرد.  با توجه به افزایش قیمت تخم مرغ،   قیمت جدید هر کیلو گرم تخم مرغ برای مصرف کننده نیز ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود.  قیمت تخم مرغ بسته بندی نیز بررسی خواهد شد و کارگروه ستاد تنظیم بازار بزودی این قیمت ها را اعلام خواهد کرد.  

وی با بیان اینکه افزایش قمیت تخم مرغ براساس بررسی مستندات ارائه شده از سوی انجمن انجام شده و سازمان حمایت با در نظر گرفتن افزایش قیمت نهاده‌ها، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی را مصوب کرد، تصریح کرد: به دلیل ایجاد انگیزه در بخش تولید و با توجه به اینکه بخش اعظمی از تخم مرغ دپو شده بود، مجوز افزایش قیمت تخم مرغ داده شد.  با توجه به اقدامات انجام شده در هفته آتی روند ثبات نسبی در قیمت را خواهیم داشت.  

اما هدایت اصغری، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار در این برنامه مدعی شد که با قیمت تعیین شده تولیدکنندگان سودی نمی‌کنند که معاون دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت آن را رد کرد.

در ادامه قاسمیان اعلام کرد که در راستای تنظیم بازار مقرر شد تا شرکت پشتیبانی امور دام با نظارت وزارت جهاد کشاورزی ماهانه ۸۰ هزار تن تخم مرغ را تامین کند که نظارت بر نحوه توزیع این تخم مرغ ها تا بنکداری ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و پس از آن  یعنی در بخش خرده فروشی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.  

دو روز پیش ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرغداری را به ۱۴ هزار تومان افزایش داده که سومین افزایش قیمت این محصول در سال جاری است. گفتنی است که هفته گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده فروشی‌ها به ۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان

 نان افزایش قیمت ندارد 

قاسمیان در مورد قیمت نان نیز تاکید کرد که افزایش قیمتی در مورد نان وجود ندارد.  

با افزایش قیمت مواد شوینده موافقت نشد 

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت مواد شوینده نیز اظهار کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت مواد شوینده پذیرفته نشد و براین اساس هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت مواد شوینده وجود ندارد. 

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: