کد خبر: ۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
چهار بازی پس از سفر و پنج امتیاز؛
با وجود مخالفت پرویز مظلومی مدیران استقلال این تیم را در حساس ترین مقطع لیگ به سوئد بردند تا بازی دوستانه با هاماربی جلوی بدنسازی و تجمع استقلالی ها را بگیرد و این شود که امروز شده است.
استقلال چهار قدم مانده به پایان لیگ از صدر پایین آمد و دربی را واگذار کرد، هر چند که هنوز معادلات می‌توانند عوض شوند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما به هر حال شکست تلخ در دربی سرنوشت استقلالی را که بیش از بیست هفته صدر‌نشین لیگ بود را از اختیار این تیم، درآورد.

پرسش اما به جای خود باقی است که دلیل آن شکست و عقب افتادن از پرسپولیس چه بود؟

برای پاسخ دادن به این سوال موارد بسیاری وجود دارد به عنوان مثال می توان از کنار گذاشتن مسئولان نقل و انتقالات این باشگاه حرف زد و به این اشاره کرد که تیم در نیم فصل نتوانست حتی یک بازیکن از لیست مظلومی بخرد و نتوانست پول کرار و ریوالدو را سر موقع پرداخت کند و رفت و یا می‌توان به کوچینگ مظلومی اشاره کرد و خارج کردن جوان‌ها از ترکیب تیم و باز البته عدم کمک مربیان روی نیمکت به مظلومی و ...

اما واقعیت این است که یک نقطه کور در این رابطه وجود دارد که کلید طلایی این شکست محسوب می‌شود و آن سفر بی‌ربط و نابهنگام استقلال بود به سوئد و بازی با تیم هاماربی در استکهلم.

در آن سفر استقلال کامل نبود، برهانی به آمریکا رفته بود، مگویان ارمنستان بود، خسرو حیدری عید را در تهران ماند، همینطور یعقوب کریمی. سه بازیکن هم در تیم ملی ایران بودند. در نتیجه استقلال نصفه و نیمه به جای بدنسازی و تمرکز با برهانی، حیدری، کریمی و ... در تهران به تعطیلات رفت و اروپا گردی.

اطلاع نداریم که آیا استقلال از آن سفر پول درآورد یا اینکه فقط برای تفریح و بازی دوستانه به استکهلم رفت اما این را می‌دانیم که پرویز مظلومی مخالف این سفر بود و این مسافرت تا لغو کامل  هم جلو رفت اما در نهایت مظلومی کوتاه آمد و تیم را به سفری برد که به دلیل بازی دوستانه نمی‌توانست بدنسازی کند.

شاید اگر پورحیدری کنار استقلال بود با ماندن پشت پرویز مظلومی این سفر را لغو می‌کرد اما چنین نشد تا استقلال در بازگشت به مسابقات پنچر شود. استقلال از دوازدهم فروردین تا امروز چهار دیدار در لیگ برتر داشته که از سه بازی اول تنها دو امتیاز کسب کرده و البته تنها فولاد خوزستان را این هفته و پس از سه هفته تحت فشار بودن شکست داد.

در واقع آمار امتیازگیری استقلال نشان می‌دهد که استقلال کجا را باخت و با خودزنی در کوچه و پس کوچه‌های استکهلم خودش را روی پل برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: