کد خبر: ۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
فرض کنید یک ماه پیش سرمایه خود را به بازار دلار منتقل کرده‌اید؛ به‌احتمال‌زیاد تا امروز یا از این سرمایه‌گذاری دچار ضرر شده‌اید یا سود بسیار اندکی را به دست آورده‌اید. سودی که برای فعالیت در یک بازار پر ریسک، بسیار ناچیز است.
قلم‌نیوز:این مساله بخصوص برای افرادی صدق می‌کند که تمایل ندارند به‌سرعت اقدام به خریدوفروش ارز کنند و در تنها در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت‌تر مبادرت به معامله می‌کنند. بازار دلار در یک ماه اخیر در یک دامنه تقریباً مشخص رفت‌وبرگشت‌های قیمتی زیادی را تجربه کرده است، مساله‌ای که ممکن است سود مناسبی را برای نوسان گیران کوتاه‌مدت به ارمغان آورده باشد، ولی ثمره آن برای معامله گران میان‌مدت، تنها سوخت سرمایه و خستگی و هراس بوده است.

فضای بازار ارز در روز یک‌شنبه هم چنان حکایت از آن می‌کرد که قرار است نوسانات کم دامنه و رفت‌وبرگشتی دلار ادامه داشته باشد. بازار در برابر نزول به زیر سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مقاومت کرد و هم‌زمان توانی برای عبور از مرز ۲۶ هزارتومانی از خود نشان نداد. می‌توان گفت، پایان دوران کم نوسان دلار، زمانی خواهد بود که بازار پا به محدوده نوسانی بزرگ‌تری بگذارد. حتی شاید بتوان از تغییرات قیمتی حواله درهم هم پایان دوران کم نوسان را حدس زد. هم چنان گفته می‌شود که عبور درهم از مرز ۷ هزار و ۲۰۰ تومان به معنای ورود خریداران جدید به بازار است و درصورتی‌که درهم به زیر مرز ۷ هزار تومان برود، فروشنده‌ها بیشتر شده‌اند. در روز‌های اخیر نوسانات بازار هرات نیز برای معامله گران کوتاه‌مدت اهمیت زیادی پیداکرده است و عده زیادی باور داشتند که بالا آمدن ارزش دلار در این منطقه جغرافیایی مانع از افت بیشتر آن در بازار داخلی شد.

انتظارات در بازار ارز

از کانال قیمت درهم انتظار برای بازار امروز تا حدودی افزایشی است قیمت درهم در معاملات فردایی در مقایسه با شب گذشته ۵۰ تومان بالاتر برآورد شد. اما از کانال معاملات پشت خطی قیمت دلار در این بازار با قیمت بسته در بازار نقدی فاصله زیاد نداشت تا بازار اسکناس برای امروز روز پر نوسانی را انتظار نداشته باشد. اما قیمت هرات که در روز گذشته توانست کمی بالا بیاد در معاملات آتی نیز روند صعودی خود را حفظ کرده است. اما محدوده ۲۵ هزار و ۸۶۰ تومان در بازار هرات منطقه مقاومت شد و بازار اصلاح خورد بنابراین رفتار امروز هرات می‌تواند در بازار نقدی تا حدودی موثر باشد.

در بازار سلیمانیه معامله گران تلاش کردند در معاملات آتی کانال دلار را جابه‌جا کنند، اما معامله گران حرفه‌ای به دونقطه خیره شده‌اند قیمت دلار در هرات و حجم تقاضا در استانبول. این دو متغیر امروزمی تواند بر قیمت اسکناس اثر بیشتری بگذارد.

منبع: اقتصاد نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: