کد خبر: ۲۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه کم آبی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد گفت: روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و هیچکدام از وعده های غذایی را حذف نکنید چرا که این اقدام سیستم ایمنی شما را تضعیف می‌کند.
قلم‌نیوز: آرزو فلاحی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و پیروی از اصول تغذیه صحیح است.

وی با بیان اینکه با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، افزود: تغذیه صحیح به معنی مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست بلکه با استفاده از جایگزین های مواد غذایی می توان تغذیه ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی ها استفاده کنید، گفت: بهترین منبع پروتئینی ارزانتر، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.

فلاحی با ذکر اینکه برای پیشگیری از کرونا، مکمل‌های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید، عنوان کرد: به جای مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، از سبزی ها و میوه های فصل استفاده کنید.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۱۲ سال برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ماهانه یک مکمل ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی مصرف کنند، افزود: در کودکان ۲ تا ۱۲ سال، مصرف هر دوماه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D  به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می کند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی کم چرب، کم نمک و با قند کمتر استفاده کنید چون غذاهای چرب و پرنمک با تضعیف سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند و مصرف زیاد مواد قندی و شیرین با تحریک سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می کنند.

فلاحی تصریح کرد: در دوران قرنطینه خانگی به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک مانند آجیل و تخمه‌های نمکی و شیرین مانند انواع شیرینی، شکلات و بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین شده با قند، از انواع میوه‌های فصلی و تازه استفاده کنید.

وی اضافه کرد: خود سرانه مکمل های ویتامین A، روی و آهن مصرف نکنید و از سبزی ها و میوه هایی که به صورت طبیعی دارای این ویتامین ها هستند، استفاده نمایید.

فلاحی با بیان اینکه احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیش از دیگر افراد است، ادامه داد: احتمال زنده ماندن افراد چاقی که مبتلا به کرونا می‌شوند پایین است پس به فکر کنترل وزن خود باشید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از اضافه وزن در دوران همه گیری کرونا، در خانه با کودکان خود بازی‌های پر تحرک انجام دهید و میزان تماشای تلویزیون، کار و بازی کودکان با رایانه را محدود کنید.

فلاحی تصریح کرد: در دوره همه گیری کرونا، برای داشتن فعالیت بدنی منظم و ورزش در منزل، برنامه ریزی شخصی داشته باشید و برای تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک بیشتر در ایام ماندن در منزل، بطور دسته جمعی همراه اعضای خانواده ورزش کنید.

وی با تأکید بر اینکه کم آبی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد و ادامه داد: روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و هیچکدام از وعده های غذایی را حذف نکنید چرا که این اقدام سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه  کمبود خواب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود، اظهار کرد: خوابیدن به مدت هفت تا ۹ ساعت به صورت روزانه برای بزرگسالان توصیه می شود و  کودکان  بسته به سنشان به ۸ تا ۱۴ ساعت خواب نیاز دارند.

فلاحی عنوان کرد: از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذاهای مصرفی استفاده کنید این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه تنوع و تعادل را در برنامه غذایی خود رعایت کنید، ادامه داد: هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند تحت تأثیر شایعات در مصرف برخی اقلام غذایی یا دمنوش ها افراط ننمایید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه مواد غذایی را از مراکز معتبر و تحت نظارت ارگان های بهداشتی تهیه نمایید افزود: مواد غذایی خریداری شده را به شیوه سالم  مصرف نمایید.

فلاحی خاطرنشان کرد: دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می کنند  با رعایت رژیم غذایی صحیح در کنترل این بیماری ها بکوشید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: