کد خبر: ۲۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۹
استرداد ۲ متهم سایت‌های قمار به کشور
رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران کشورمان گفت: در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ ۲ نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شدند
قلم‌نیوز:سرهنگ مصطفی نوروزی با بیان اینکه در بحث سایت‌های شرط‌بندی پنج دسته در نقش مجرمانه این سایتها دخیل هستند، اظهار کرد: نخستین دسته مجرمان، دسته دوم مدیران و گردانندگان این سایتها، تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌نویسان این وب‌سایتها سومین دسته، دسته چهارم افرادی‌اند که بحث حسابرسی و اجاره کارتها را داخل کشور انجام می‌دهند و دسته آخر اجاره‌دهندگان کارتهای بانکی هستند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا افزود: ما در سال ۹۹ بیش از ۱۶ هزار فقره سایت و اکانت را درباره قمار و شرط‌بندی مسدود کردیم و در این رابطه یک هزار و ۴۷۰ پرونده تشکیل شد؛ در برخی از پرونده‌ها چندین سایت و اکانت توسط یک باند هدایت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اغلب مدیران اصلی سایتهای شرط‌بندی در خارج از کشور و کشور ترکیه اقامت دارند، گفت: تشکیل ۹۳ درصد پرونده‌های در حوزه برخورد با سایتها و اکانتهای مربوط به قمار و شرط‌بندی با گزارش نیروی انتظامی (ضابط قضائی) بوده و تنها هفت درصد از این پرونده‌ها توسط شکات حقیقی در مراجع قضائی مطرح شده است.

وی افزود: در یک ماه اخیر حدود ۹۰۰ کانال تلگرامی که توسط باندی درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی فعالیت داشتند، مسدود کردیم؛ این باند سازمان‌یافته توسط ۳۰۲ نفر به تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی می‌پرداختند که به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، مدیران و گردانندگان آنها، شناسایی، بازداشت و تحویل مراجع قضائی شدند.

نوروزی با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران کشورمان متذکر شد: در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ برای این افراد قرار قانونی صادر شده است.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا یادآور شد: در رابطه با مجرمان و گردانندگانی که در حوزه سایتهای قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور فعالیت دارند، فرآیند استرداد و "صدور اعلان قرمز" قدری زمان‌بر است اما تاکنون چندین اعلان قرمز برای این افراد صادر شده و دو نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شده‌اند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به گردانندگان سایتهای قمار و شرط‌بندی که در خارج از کشور فعالیت دارند، متذکر شد: این افراد بدانند حتماً در چنگال قانون گرفتار شده و به کشور بازگردانده می‌شوند.

منبع: تسنیم

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: