کد خبر: ۲۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
بررسی معاملات در نیمه نخست؛
معاملات امروز بورس با بهبود تقاضا در کلیت بازار آغاز شد، اما پس از آن برخی گروه‌ها همچون فلزی‌ها و پالایشی‌ها تحت تاثیر فشار عرضه قرمزپوش شدند.

قلم‌نیوز: بورس امروز پس از مچینگ منفی یک هزار واحدی شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بود، به طوری که ضمن جبران افت اولیه توانست در نیمه نخست معاملات تا ۷ هزار واحد رشد را نیز به ثبت برساند.

معاملات امروز بازار با آغاز منفی و سپس با پس دادن افت و بازگشت به روند رو به رشد آغاز شد. این حرکت در نیمه دوم معاملات تحت تاثیر ورود پول روند رشد شاخص را به نحو مطلوبی ادامه داد و نماگر اصلی بورس را تا ۸ هزار و ۴۹۶ واحد بالا رفت و بر فراز ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۸۹ واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشد ۷ هزار و ۹۶۵ واحد همراه شد و توانست تا ارتفاع ۴۶۰ هزار و ۳۸۸ واحد صعود کند.

معاملات بورس

در معاملات امروز نمادهای کگل، خودرو، اخابر و وپارس به ترتیب بیشترین تاثیر بر روند رو به رشد شاخص بورس را برجای گذاشتند.

فارس و فملی با تاثیرگذاری منفی معاملات امروز بورس را به پایان بردند. شستا نیز که این روزها به عنوان لیدری خِرسی در معاملات بازار سرمایه وجود دارد، امروز نیز به روند اصلاحی خود با معاملاتی روان ادامه داد.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز امروز تحت تاثیر افزایش ۱۷۴ واحدی تا ارتفاع ۲۰ هزار ۱۱۹ واحد صعود کند.

امروز نماد بپاس با بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا با بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس ظاهر شدند.

معاملات فرابورس

امروز ورود پول به بازار مشهود بود و ارزش معاملات در مجموع تابلوهای بورس و فرابورس امروز به ۱۹ هزار و ۴۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها امروز حدود ۸۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

منبع: اقتصاد۲۴

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: