کد خبر: ۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ماموریت ما محیط های ورزشی است؛
مدیرکل حراست وزارت ورزش در واکنش به اظهارات و تذکری که به این وزارتخانه داده شده، گفت: حیطه مسئولیت ما محیط های ورزشی است نه حریم شخصی جامعه ورزش.
واکنش مدیرکل حراست وزارت ورزش به اظهارات دادستان تهران

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، رضا حسنی خو مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد حدود مسئولیت های وزارتخانه درباره ورزشکاران و مربیان گفت: شرح ماموریت و تعاریف سازمانی به خوبی این محدوده را روشن کرده است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: ورزشکاران و به طور کلی تمامی کادر وابسته به فعالیت های ورزشی در مسابقات و  اردوها  تا زمانی که در ورزشگاهها و مراکز ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی مطابق نوع ماموریت و مدت زمان رویداد حضور دارند با نظارت این مجموعه همراه خواهد بود.

مدیر کل حراست با اشاره به اخبار و شایعات ناخوشایندی که پیرامون درگذشت ناگهانی برخی ورزشکاران و قهرمانان  شنیده شد، گفت: قهرمانان ملی و ورزشکاران به عنوان مرجع و به شکلی الگوی سایر مردم و به خصوص جوانان هستند و از سلامت و مقبولیت خوبی برخوردارند و تاکنون هیچ مرجعی حتی دادستانی، آمار و اطلاعاتی درباره میزان و نوع ناهنجاری های ورزشکاران در اختیار ما نگذاشته است.

حسنی خو افزود: البته هر جامعه نیازمند کار فرهنگی و تربیتی گسترده است و قطعا نهادهای مختلفی اعم از آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغاتی، رسانه ها و به ویژه صداو سیما در این بین نقش زیادی دارند.

مدیر کل حراست درباره اظهار دادستان تهران برای تذکر به این وزارتخانه گفت: از آقای دولت آبادی برای توجه به این موضوع تشکر می کنم و حتما توجه دارند که ماموریت ما مطابق آنچه که گفته شد محیط های ورزشی است نه حریم شخصی جامعه ورزش و قطعا ورزشکاران هم مانند سایر افراد جامعه خارج از محیط های ورزشی به عنوان یک شهروند تابع قوانین و نظارت سایر دستگاهها از جمله قوه محترم قضاییه هستند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در پایان از تمام نهادهای مسئول خواست چنانچه اطلاعات و آمار مستندی در ارتباط با نوع تخلف مرتبط با جامعه ورزش در اختیار دارند برای حفط آرامش و امنیت روانی جامعه به طور محرمانه در اختیار حراست وزارت ورزش و جوانان قرار دهند تا بتوانیم در مسیر اصلاح و رفع آنها گام برداریم.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: