کد خبر: ۲۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ارتباط محرم با نامحرم و ارتباطات به‌دوراز اصول دینی در تجمعات و فضای مجازی بسیار نگران‌کننده است.
قلم‌نیوز:حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی،‌طی سخنانی در مراسم میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: روز پرستار که هم‌زمان با ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها است را به مدافعان و جهادگران عرصه سلامت تبریک می‌گوییم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه‌السلام در وصف این بانوی بزرگوار می‌فرمایند ایشان عالمه غیر معلّمه است که این توصیف نشان‌دهنده این است که حضرت مفاهیم و مطلبی را درک می‌نمودند که برای دیگر انسان‌ها قابل‌فهم نبود.

وی تأکید کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها آن‌قدر صبور و بردبار بودند که به امام زمان خودش در حادثه کربلا تسلی می‌دادند و ولی و حجت خدا را آرام می‌نمودند که نشان‌دهنده عظمت روحی این بانوی بزرگوار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی یادآور شد: اگر کسی بخواهد صبر و بردباری را یاد بگیرد باید از حضرت زینب سلام‌الله علیها الگو گیری نماید و در این اوضاع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و امراض و مشکلات مختلف باید بردباری پیشه کند درحالی‌که جمع مصائب زنان عالم را نمی‌توان با مصائب حضرت زینب سلام‌الله علیها قیاس نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: وقتی حضرت زینب سلام‌الله علیها وقتی به مجلس یزید وارد شدند از هیچ‌کدام از مصائب گله‌مند نبودند و تنها گله‌ای که حضرت بیان نمودند نسبت به‌قرار دادن اسرا در مقابل بیگانگان و نامحرمان بود.

وی در ادامه گفت: شیوه پوشش حضرت زینب سلام‌الله علیها و روش حضور حضرت در اجتماع می‌تواند الگوی بسیار مهمی برای زنان در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: ارتباط محرم با نامحرم و ارتباطات به‌دور از اصول دینی در تجمعات و فضای مجازی بسیار نگران‌کننده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بعضی از مانتوها و لباس‌های زنانه با بدحجابی چندان فرقی ندارد و باید بانوان به دنبال حجاب برتر که همان چادر و پوشش کامل است بروند.

وی در پایان گفت: هیچ مشکلی برای رسیدن به درجات عالی علمی برای بانوان در کنار حفظ حجاب وجود ندارد و امروزه مشاهده می‌کنیم، بسیار بانوانی که به این درجات علمی رسیده اند که باعث افتخار نیز هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: