کد خبر: ۲۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چهره جنجالی دولت احمدی‌نژاد دبیرکل جبهه پایداری شد
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی از سمت دبیرکلی جبهه پایداری کنار رفت و زین پس به عنوان رئیس شورای مرکزی نقش‌آفرینی می‌کند و صادق محصولی قائم‌مقام این جبهه که زمانی وزیر کشور احمدی‌نژاد در سال ۸۸ بود، به‌عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخاب شد.
قلم‌نیوز:چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و درحالی‌که جبهه پایداری طبق معمول از حالا ساز ناکوک عدم وحدت را کوک کرده و در هیچ‌یک از جلساتی که جامعه روحانیت یا شورای وحدت و ائتلاف تشکیل می‌دهند، حاضر نمی‌شود، همچنین اخباری از ناخوش‌احوالی پدر معنوی آنها آیت‌الله مصباح‌یزدی از سوی خودشان رسانه‌ای می‌شود، ناگهان خبر می‌رسد که حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی از سمت دبیرکلی این جبهه کنار رفته و به عنوان رئیس شورای مرکزی نقش‌آفرینی می‌کند و صادق محصولی قائم‌مقام این جبهه که زمانی وزیر کشور احمدی‌نژاد در سال ۸۸ بود، به‌عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخاب شدند.



همچنین مجید متقی‌فر در سمت سخنگوی جبهه پایداری ابقا شد. مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، علی خضریان، ناصر سقای‌بی‌ریا، غلامحسین رضوانی، قاسم روانبخش، میرهاشم موسوی، مجید متقی‌فر، زهره سادات ‌لاجوردی، سیدمحمدجواد ابطحی، مهدی باقری، مهدی صرامی، محمود دهقانی، آسیه کلاته و احمد ابوترابی اعضای فعلی شورای مرکزی این جبهه‌اند. جبهه‌ای که زمانی مدعی شده بود حزب شده اما همچنان تمایل دارد تحت عنوان جبهه فعالیت کند، نه اینکه به عنوان حزب شناخته شود. به‌ویژه آنکه پدر معنوی این جریان بارها در مذمت تحزب سخن گفته است.

محصولی همان فردی است که «روح‌الله حسینیان» از او به عنوان «پولدار اصولگراها» یاد کرده بود. موضوع ثروت محصولی در جلسه رأی اعتماد به او برای سکانداری وزارت کشور بعد از علی کردان در مجلس مطرح شد. برخی از او به عنوان فردی که در فهرست ۲۰۰نفره دریافت‌کننده وام ۴۰۰میلیاردتومانی از دولت قرار دارد، نام می‌بردند. اما خودش مدعی است که ثروتی ندارد و گفته درباره آن توضیح داده‌ام و چهار بار اموالم را اعلام کرده‌ام. محصولی در دولت نهم برای مدت یک سال از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ به عنوان وزیر کشور فعالیت می‌کرد و در دولت دهم نیز در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود. او در طول جنگ ایران و عراق، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به شمار می‌آمد.

او همان یار دانشگاهی، دوست قدیمی و رئیس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ است. در زمانی که محصولی فرماندار ارومیه بود، محمود احمدی‌نژاد هم فرماندار ماکو بود. این دو در کنار پرویز فتاح، رئیس فعلی بنیاد شهید و قائم‌مقام وقت فرماندهی لشکر ویژه سپاه پاسداران آذربایجان غربی، حسین طاهری، استاندار وقت آذربایجان غربی، محمد علی‎آبادی، وزیر ورزش احمدی‌نژاد و مسئول اداره راه قدس وقت استان ارومیه و اسفندیار رحیم‌مشایی، از نیرو‎های سپاه تنکابن، بعدها به «حلقه ارومیه‌ای‌ها» معروف شدند. در سال ۸۴ صادق محصولی گزینه نخست محمود احمدی‌نژاد برای وزارت نفت بود، اما یک روز قبل از حضور در مجلس برای گرفتن رأی اعتماد، از احراز پست وزارت نفت انصراف داد. روزنامه کیهان در آن زمان انتقادات تندی را متوجه محصولی و ثروت او کرد.

برخی از او به عنوان صحنه‌گردان جبهه پایداری یاد می‌کنند؛ حتی یامین‌پور وقتی از فهرست اصولگرایان تهران برای انتخابات مجلس گذشته کنار گذاشته شد، مدعی شد که حمایتش از قالیباف باعث شده بود تا محصولی نظرش نسبت به او تغییر کند و از فهرست کنار گذاشته شد.

آقاتهرانی دبیرکل وقت این جبهه همان زمان در دفاع از محصولی گفته بود: پس از آنکه جبهه پایداری اقدام به برگزاری جلسات وفاق کرد، متوجه شدم که بعضی از عزیزان به آقای محصولی و سایرین، واژه ناروای پدرخوانده را نسبت داده‌اند که من مواجهه‌هایی از این دست و نسبت‌دادن چنین توصیفاتی به ایشان را خلاف اخلاق و تقوای سیاسی می‌دانم؛ ثانیا با فرض اینکه خدای ناکرده آقای محصولی پدرخوانده هستند، پس چرا این عزیزانی که از نیروها و هواداران آقای قالیباف هستند، این نقد را به آقای قالیباف مطرح نمی‌کنند که چرا ایشان قبل از دیگران به دیدار همین پدرخوانده رفته و با وی وارد گفت‌وگو درخصوص مجلس آینده شده است؟.

منبع: شرق
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: