کد خبر: ۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
یارانه معیشتی با مذاکره روحانی و قالیباف اصلاح شد
پرداخت یارانه معیشتی با تغییراتی همراه شد. امروز حسن روحانی رییس جمهور اعلام کرد دولت و مجلس در این باره به توافق رسیده اند.
قلم‌نیوز:پرداخت یارانه معیشتی با تغییراتی همراه شد. امروز حسن روحانی رییس جمهور اعلام کرد دولت و مجلس در این باره به توافق رسیده اند.

روحانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کمک معیشتی به مردم گفت: "مجلس هم مصوبه‌ای داشت و ما با هماهنگی که با مجلس داشتیم، دو مصوبه را تلفیق کردیم و قرار شد آن افرادی که مجلس مشخص کرده بود، نفری ۱۲۰ هزار تومان در این چهارماه بگیرند و بقیه هم صدهزار تومان. قسط اول که مربوط می‌شده به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا پایان سال پرداخت خواهد شد. مشکلات مقرراتی هم به خاطر همین تلفیق دو مصوبه داشتیم که امروز آن را اصلاح کردیم. "

در همین رابطه محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، در نشست خبری با اشاره به مذاکره اخیر روحانی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: "در این مذاکره گفتگو‌هایی در زمینه طرح اخیر مجلس درباره کمک به خانوار‌های نیازمند صورت گرفت. "

او افزود: «بر این اساس تفاهم عملیاتی حاصل شد تا اصلاحی در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کنیم. تعداد جمعیتی که این پرداخت کمکی را دریافت میکنند تا ۴۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرد. پرداخت ۱۰۰ هزار تومان در هر ماه برای ۴ ماه خواهد بود.»

جزییات پرداخت یارانه ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی

با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آن‌ها مختل شده است، مقرر گردید:

  • به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هر نفر ماهیانه ١٢۰ هزار تومان پرداخت شود
  • به سایر افراد با مشخصات زیر نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.
  • افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند
  • افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها بیمه پرداز نباشند
  • افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند.
  • افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.
  • این وجوه از آذرماه به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: "گروه خاصی که تحت پوشش کمیته امداد هستند براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۲۰ هزار تومان را در ماه دریافت خواهند کرد که نخستین پرداخت هم روز گذشته صورت گرفت. "
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: