کد خبر: ۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
یک چهره سیاسی اصلاح طلب:
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در واقع هیچ انسان سیاستمدار دلسوز و عاقلی، خواهان مشارکت حداقلی نمی‌شود به ویژه اینکه بگوید به نفع یا ضرر جناح خاص است.
قلم‌نیوز:«محمد نعیمی پور»، عضو حزب اتحاد ملت ایران، در پاسخ به این سوال که بحث‌هایی که بر سر مشارکت حداقلی در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود برای رئیس‌جمهور آینده و کشور چه زیان‌هایی را به دنبال دارد؟ گفت: چیزی که مدتهاست کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده همین منازعات بی‌دلیل، منفعت‌طلبانه و سیاسی است که مبانی اصولی سیاستمداری و کشورداری در آن مشاهده نمی‌شود.

او افزود: آنقدر که رقابت‌های سیاسی و جناحی برجسته است به همان اندازه هم از مصالح و منافع مردم و کشور دوری شده است. مشخص است که حضور و مشارکت حداکثری مردم، مشروعیت حکومت و دولت منتخب را افزایش می‌دهد و موجب قدرتمند شدن کشور شده و در نتیجه هم، برای داخل کشور و هم خارج از کشور، پیامی دارد که این پیام حاکی از انسجام و احساس رضایت و مطلوبیت برای مردم است.

نباید مصالح عمومی قربانی دعوا‌های سیاسی شود

نعیمی‌پور ادامه داد: در واقع هیچ انسان سیاستمدار دلسوز و عاقلی، خواهان مشارکت حداقلی نمی‌شود به ویژه اینکه بگوید به نفع یا ضرر جناح خاص است. اساسا باید دید که آن جناح از توانایی کشورداری، سلامت مالی و پاکدستی برخودار است یا خیر. این‌ها ملاک‌ها و ارزش‌هایی است که می‌تواند، برای مردم ثمراتی به بار آورد. از این رو، این امر بدیهی را می‌توان به یک مناقشه تبدیل کرد که مطلوب نیست. از سوی دیگر برخی برای اینکه اثبات کنند که این نظری که دارند درست است، فشار شدیدی به لحاظ روانی و افکار عمومی ایجاد می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. این‌ها دو سر شمشیر است که از هر دو طرف بُرنده است آنچه در این میان قربانی می‌شود، مصالح عمومی است. حاصل تشدید دعوا‌های جناحی این است که مردم از وضعیت ناراضی هستند و در عین حال رقبا و کشور‌هایی که به دنبال منافع خودشان هستند از ضعف کشور، لذت می‎‌برند.

مردم از کسانی که کمترین نسبت با اصولگرایان دارند، استقبال می‌کنند

نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این باور برخی اصولگرایان را می‌پذیرید که مردم به سمت اصولگرایان گرایش پیدا کرده‌اند و در عین حال اصولگرایان نیز خود را برنده انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند، تصریح کرد: واقعیت این است که اصولگرایان وقتی به گذشته نگاه می‌کنند، می‌بینند که هیچ گاه موفق نبوده‌اند، چون افکار عمومی، روش و منش و سیاست‌های آن‌ها را تایید نمی‌کرد؛ بنابراین مردم از فردی که نسبت کمتری با آن‌ها دارد، استقبال می‌کردند.

اصولگرایان فقط می‌توانند، پُز احمدی نژاد را بدهند که آن هم ناخلف از آب درآمد

نعیمی پور اظهار کرد: در واقع تنها دوره‌ای که اصولگرایان می‌توانند به آن افتخار کنند و به تعبیری پُز آن را بدهند، انتخاب احمدی‌نژاد است که آن هم برای اصولگرایان، ناخلف از آب درآمد و نهایتا مشخص شد که با مرام اصولگرایان، همراه نیست؛ بنابراین اصولگرایان باید آرزوی زیادی داشته باشند که در آینده حتما برنده خواهند شد چراکه در حال حاضر به اندازه کافی، شرایط به گونه‌ای فراهم شده که نوبتشان شده، اما این آرزو است.

اصولگرایان در آرزوی ریاست جمهوری اند

این عضو حزب اتحاد ملت عنوان کرد: به لحاظ سیاسی، تصور اصولگرایان این است که در این مدت، به دلایل متعدد، افکار عمومی نسبت به اصلاح‌طلبان و کسانی که متفاوت از حکومت، راه و روش ارائه می‌دهند اقبالی ندارند تا بتوانند علیه آن‌ها موج سیاسی راه بیندازند و با کمپین‌سازی که در آن تبحر خاصی هم دارند، بتوانند کارشان را پیش ببرند پس شانسشان افزایش پیدا کرده است. از این رو این نگاه و آن آرزو، اصولگرایان را وادار می‌کند که از مدت‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فضاسازی کنند و به تعبیری خودشان را در بورس نگه دارند.

انتخابات ۱۴۰۰ بوته آزمایش عقلای سیاستمدار است

نعیمی‌پور تصریح کرد: انتخابات سال ۱۴۰۰ برای عقلای سیاستمدار و سیاست‌ورز یک بوته آزمایشی است که اولا تا چه حد با مسائل سیاسی، خردمندانه برخورد می‌کنند و دیگر اینکه تا چه حد، حاضرند منیت‌های خود را کنار بگذارند و برای مصالح کشور کاری کنند که بتواند همه اقشار مردم را بیشتر راضی کند.

منبع: برنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: