کد خبر: ۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مصطفی قانعی از مقامات ارشد بهداشتی کشور اعلام کرد
مصطفی قانعی رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا می‌گوید: «به برنامه جهانی کواکس (covax) اعلام کرده‌ایم که واکسن فایزر را نمی‌خواهیم چون برای نگهداری این واکسن به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز است و ما چنین امکاناتی نداریم»!

قلم‌نیوز:مصطفی قانعی،‌ رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، می‌گوید ایران به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که تصمیم ندارد واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر آمریکا را دریافت کند.

قانعی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اشاره کرد: «ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم برای واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده که این واکسن را نمی‌خواهد.»

او افزود: «به برنامه جهانی کوواکس اعلام کرده‌ایم که این واکسن را نمی‌خواهیم،‌ چون برای نگهداری این واکسن به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز است و چنین امکاناتی نداریم.»

کوواکس برنامه سازمان جهانی بهداشت است که توزیع و تهیه واکسن کرونا برای کشورهای عضو از جمله ایران را مدیریت می‌کند.

این در حالی است که پیشتر شهرام آدم‌نژاد، معاون وزارت راه و شهرسازی، گفته بود پنج فروند هواپیمای مورد نیاز واردات واکسن کرونا آماده شده و بررسی میزان یخ خشک برای تعبیه در آن‌ها در حال انجام است.

شرکت فایزر آمریکا با شرکت بیونتک آلمان به صورت مشترک از موفقیت ۹۵ درصدی واکسن خود خبر داده‌اند.

برخی مقام‌های حکومت ایران از جمله وزیر امور خارجه و رییس کل بانک مرکزی از «تحریم» به عنوان عامل اخلال در روند واردات واکسن انتقاد برده بودند. به تازگی ناصر ریاحی، رییس اتحادیه واردکنندگان دارو،‌ ضمن رد ادعاها درباره مشکلات نقل و انتقال بانکی و تحریم واکسن کرونا برای ایران اشاره کرد «حتما» واکسن‌های دو شرکت آمریکایی فایزر و مدرنا به ایران خواهد رسید.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: