کد خبر: ۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سایت میدل ایست نیوز سندی را منتشر کرده که در آن تصریح شده که از چند ساعت پیش از عملیات ترور سردار سلیمانی، سه پهپاد با اجازه ستاد عملیات مشترک عراق در آسمان بغداد پرواز می‌کرده اند.
قلم‌نیوز: «میدل ایست نیوز» به سندی دست یافته که شامل گزارشی خطاب به ستاد ارتش عراق درباره حضور سه پهپاد در تاریخ ۲ ژانویه در آسمان بغداد است که در آن تصریح شده که پرواز هرسه این پهپاد‌ها با مجوز پیشین ستاد عملیات مشترک بوده است و هر سه آن‌ها در حدود ساعت یک بامداد ۳ ژانویه (یعنی دقایقی پس از عملیات ترور) عراق را به سمت اردن ترک کرده‌اند.

بنابر آنچه سلیمانی نیوز نوشته است، به موجب این سند در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه روز ۲ ژانویه ۲۰۲۰ یک پهپاد از نوع MQ۹A با سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۲۶۰ متری «منطقه ممنوعه» در بغداد به پرواز در آمده است.

در این سند تصریح شده که پرواز این هواپیما با اجازه قبلی ستاد عملیات مشترک عراق بوده و همین هواپیما در ۴۵ دقیقه بامداد ۳ ژانویه به سمت منطقه عملیات در نزدیکی فرودگاه بغداد رفته و در ساعت ۱:۰۸ دقیقه بامداد عراق را به مقصد اردن ترک کرده است.

به موجب این سند همچنین در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد ۳ ژانویه یک پهپاد دیگر از همان نوع که آن هم از قبل از ستاد عملیات مشترک عراق مجوز گرفته بود وارد حریم هوایی بغداد شده و در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به سمت منطقه عملیات در نزدیکی فرودگاه بغداد رفته و در ساعت ۱ بامداد همان روز به سمت اردن حرکت کرده است.

این سند همچنین افزوده که در ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه روز ۲ ژانویه نیز یک پهپاد دیگر از همان نوع برفراز حریم هوایی بغداد پرواز کرده که این یک هم پیش‌تر مجوز لازم را از ستاد عملیات مشترک عراق گرفته بود و در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به سمت منطقه عملیات در نزدیکی فرودگاه بغداد رفته و در ساعت ۵۸ دقیقه بامداد به سمت حریم هوایی اردن پرواز کرده است.

این سند در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی ساعاتی پس از عملیات ترور، به امضای سرلشکر «جبار عبید کاظم» فرمانده نیروی پدافند هوایی عراق رسیده است.

 اطلاعاتی مهم درباره ترور سردار سلیمانی

منبع: جماران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: