کد خبر: ۲۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اولین قضاوت داوران در آستانه بازنشستگی در لیگ برتر
لیگ برتر فوتبال ایران با چالش بزرگ داوری در دوره بیستم روبرو شده است.
قلم‌نیوز: اشتباهات تاثیر گذار در نتایج بازی ها باعث اعتراض های گسترده تیم ها شده است و البته این موج در آغاز لیگ برتر فوتبال ایران  شروع شده است و معلوم نیست دامنه آن تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

حیدر سلیمانی داور قدیمی و کارشناس مسایل داوری که امروز میهمان یک برنامه تلویزیونی بود در این باره گفت: تا الان و در پنج هفته از ۷۰ کمک داور و ۳۵ داور در بازی ها استفاده شده که آماری عجیب است.

وی افزود: در رقابت های امسال از داورانی استفاده می شود که بار اولشان است در لیگ برتر قضاوت می کنند و من فکر می کنم دلیل اصلی این موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال است چرا که در حال حاضر از ۳۰ استان داور در بازی ها قضاوت کرده است."


کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه گفت: امسال کمک داور ۴۳ ساله برای اولین بار در لیگ برتر قضاوت کرده که هیچ توجیه منطقی برای آن دیده نمی شود چون به هیچ وجه در راستای جوانگرایی که گفته می شود نیست. یا داوری که بالای ۴۰ سال است و برای اولین بار در لیگ برتر سوت زد. این ها نشان دهنده یک هدف پشت چیدمان داوری است و به نظر من تنها هدف انتخابات فدراسیون است.

سلیمانی همچنین گفت: فکر می کنم بعد از انتخابات بازهم چیدمان داوری ها روی اصول انجام شود و داوران باتجربه و بین المللی قضاوت کنند.

منبع: همشهری آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: