کد خبر: ۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز ۲۲ آذرماه ۹۹
شاخص کل در آغاز معاملات اولین روز هفته ۲۳ هزار واحد جهش کرد و بعد از واکنش به مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی از آن فاصله گرفت.
قلم‌نیوز:در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل ۱.۵۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۳۹ درصد رشد داشتند. موضوعی که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ بالاخره سر عقل آمده و روند صعودی در پیش گرفته‌اند. افزایش قیت فلزات اساسی و کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی در این رشد بی‌تاثیر نیست. طوری که در ابتدای بازار امروز نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، اخابر، وغدیر، ومعادن و وپارس در خط مقدم روند صعودی هستند و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته‌اند.
 
نقشه سبز بورس در اولین روز هفته

در ابتدای معاملات امروز شنبه ۲۲ آذرماه ۳۰۲ نماد بورسی معامله شده در ساعات اولیه، ۲۶۵ نماد یعنی حدود ۹۰ درصد بازار با افزایش قیمت سهام روبرو هستند و تنها شاهد روند نزولی در ۳۷ نماد هستیم. از طرف دیگر در بازار فرابورس، از مجموع ۲۳۷ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۸۹ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند و ۴۸ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.
 
نقشه بازار امروز سراسر سبزرنگ است و فلزات اساسی صدرنشین برترین گروه‌های صنعت از نظر ارزش معاملات هستند. در پی افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی و رکوردشکنی آنها، حالا شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام این گروه هستیم. طوری که در اغلب نماد‌های فلزات اساسی صف خرید سنگین تشکیل شده است. بانک‌ها و موسسات اعتباری شرایط چندان قابل قبولی نسبت به دیگر گروه‌ها ندارند و شاهد کاهش قیمت سهام در نماد‌های اصلی وتجارت، وبصادر و وبملت هستیم. اتفاقی که باعث شده این گروه دست کم در ابتدای بازار به رنگ قرمز دربیاید.

خودرویی‌ها هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند و شاهد کاهش قیمت سهام در نماد‌های اصلی خودرو و خساپا هستیم. هرچند شرکت‌های کوچک این گروه در مدار صعودی حرکت می‎کنند و کلیت گروه را سبزرنگ کرده‌اند. انبوه‌سازی‌ها امروز در مدار صعودی آرامی پا گذاشته‌اند. صندوق‌های پالایش و دارا یکم نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و دیگر صندوق‌های سهامی ETF با افزایش قیمت واحد‌های سرمایه‌گذاری به استقبال مشتریانشان آمده‌اند.

محصولات شیمیایی به جز شیران و شلرد وضعیت قابل قبولی دارند و بیمه‌ها بازار متعادلی را توام با نماد‌های سرخ و سبز تجربه می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌ها روند صعودی در پیش گرفته‌اند و فرآورده‌های نفتی با سرعت بسیار پایینی رو به جلو حرکت می‌کنند. سیمانی‌ها، عرضه برق و گاز، هولدینگ‌ها، غذایی‌ها، دارویی‌ها، نهاد‌های مالی، حمل و نقل به جز حسینا، لاستیک و پلاستیک و استخراج کانه‌های فلزی از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.  
 
تشکیل صف خرید در یک سوم بازار سرمایه

در ساعات ابتدایی معاملات امروز شاهد تشکیل صف خرید در ۲۳۰ نماد معادل ۳۵ درصد بازار سرمایه هستیم. ارز مجموع صف‌های خرید در این نماد‌ها به حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. هرچند در آن سوی بازار همچنان حدود ۳۲ نماد با صف فروش سهامدارانشان را در بازرا سبزرنگ امروز ناامید کرده و ارزش کل صف‌های فروش آن‌ها حدود ۷۸۰ میلیارد تومان است.
 
فولاد؛ سنگین‌ترین صف خرید بازار

بعد از نماد بوعلی که امروز اولین روز معاملات آن بعد از عرضه اولیه چهارشنبه هفته گذشته است و برایش صف خرید به ارزش ۶۹۰ میلیارد تومان تشکیل شده، نماد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در رتبه برتر بزرگترین صف خرید بازار سرمایه قرار دارد. ارزش صف خرید فولاد در ابتدای معاملات حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است. وپارس با صف خرید ۲۵۰ میلیارد تومانی در رتبه بعدی قرار دارد. از جمله دیگر نماد‌های دارای صف خرید سنگین می‌توان به وکبهمن، چخزر، خدیزل، ذوب، سمگا، کگهر، وسپهر، خگستر، فروس، وتوکا و تاصیکو اشاره کرد.
 
پدرخش؛ سنگین‌ترین صف فروش بازار

برای دومین هفته متوالی، نماد پدرخش در صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش بازار سرمایه قرار دارد. امروز هم حدود هزار نفر از سهامداران پدرخش دو میلیون و ۳۰۰ هزار سهام خود را به ارزش ۴۷ میلیارد تومان به فروش گذاشته و خریداری برای آن وجود ندارد. وپست با صف فروش ۴۴ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد و رتبه سوم به اولین نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت یعنی وسخراج رسیده است. کبورس، قچار و وسگلستا از دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: