کد خبر: ۲۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقایان فقط قصد انتقام‌گیری دارند
غلامعلی جعفرزاده نماینده سابق مجلس با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس یازدهم گفت: مجلس در تصویب این قانون با مردم صادق نبود، مفاد قانون را که نگاه می‌کنیم "کاهش تعهدات برجامی" است اما عنوانش "کاهش تحریم است "چرا خلاف به مردم می گویید؟
قلم‌نیوز:غلامعلی جعفرزاده گفت: نان خیلی ها در همین تحریم ها و فشارها است.

غلامعلی جعفرزاده نماینده سابق مجلس با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس یازدهم گفت: مجلس  در تصویب این قانون با مردم صادق نبود، مفاد قانون را که نگاه می‌کنیم "کاهش تعهدات برجامی" است اما عنوانش "کاهش تحریم است "چرا خلاف به مردم می گویید؟ چرا این شجاعت وجود ندارد که به مردم صادقانه بگویید می خواهیم ازبرجام خارج شویم .

رئیس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد:  با صراحت می گویم که این مصوبه مجلس باعث افزایش تحریم‌ها و فشار بر مردم می‌شود و در عین حال کاری کاملا احساسی و بدون مطالعه است و در برخی مفاد کاملا سیاسی و در برخورد با دولت است.

نماینده دو دوره مجلس خاطر نشان کرد: باید تاسف خورد که منافع ملی و منافع مردم اصلا مدنظر نبوده است و فقط قصد آقایان انتقام گیری است. اینکه رئیس مجلس از یک فرصت تلویزیونی استفاده می کند و می خواهد انتقام دوران انتخابات را بگیرد و به دولت بگوید شما 7سال کاری برای کشور انجام ندادید جای تاسف دارد.

این فعال سیاسی افزود:  اتفاقاتی که الان در مجلس می افتد شعارزدگی شدید است، رفتارهای احساسی، اقدامات بدون کار کارشناسی و مصوبات مشکل زا است. شورای نگهبان که تصویب می کند خلاف شرع و قانون اساسی نمی بیند گرچه معتقدم این مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی است، این مصوبه فراقوه ای است وخلاف اصل 110 است و باید رهبری و شورای عالی امنیت ملی در مورد آن نظر می داد.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: مجلس با یکسری اقدامات سیاسی به دنبال این است که شعارهای را که داده است را عملی کند، در صورتیکه باید عمل باشد. از زمانی که لایحه بودجه به مجلس ارائه شد افرادی بدون مطالعه لایحه دولت را رویایی عنوان کردند باید از همین افرد پرسید که 4عدد و رقم از بودجه بگویید، اینکه نمی شود برجام را نخوانده و مطالعه نکرده، بودجه را نخوانده و مطالعه نکرده در موردش اظهار نظر کنید.

جعفرزاده تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی کاهش تعهدات برجامی دارید اما ادعا دارید که کاهش تحریم ها را دارید، تحریم ها را یکی دیگر اعمال کرد شما چطور می خواهید آن را کاهش دهید؟ اگر می خواهید کاهش تعهدات برجامی داشته باشید با صراحت بگویید می خواهیم قانون تصویب کنیم ،جوانمردانه بگویید که ما قصد فلان کاررا داریم اینکه با مردم صادق نباشیم که درست نیست، نماینده مردم که نباید اینگونه رفتار کند .

وی ادامه داد: سفره مردم روزبه روز کوچکتر می شود،آیا این سفره دراین مجلس کوچک تر شده است یا مجالس قبلی؟ مجلسی‌ها فقط شعار می دهند و به دنبال مسائل حاشیه ای هستند. اینکه یک ماشین داشته باشند و یا دو ماشین داشته باشند، این تعارض ها و تناقض ها مردم را بدبین کرده است. این مجلس حداقلی که تشکیل شده است و اسم خودش را انقلابی گذاشته است کدام کار را در جهت رفاه مردم انجام داده است ؟ اگر به کف خیابان برویم متوجه می شویم رضایتمندی از این مجلس وجود ندارد .

جعفرزاده در مورد برخی تندروی در راستای کارشکنی در بحث مذاکره ایران و آمریکا گفت: نان خیلی ها در همین تحریم ها و فشارها است یعنی مردم اگر می خواهند از شرایط اقتصادی خوبی بهره مند شویم دکان اینها کساد می شود، یک عده در کشور از تحریم سود می برند. نانشان در دور زدن تحریم هاست ودکانشان با این شرایط می‌چرخد.

وی تاکید کرد: ما با آقای ترامپ به هیچ جا نمی توانستیم برسیم چون ترامپ قاتل شهید سردار سلیمانی بود و ما با قاتل نمی توانستیم حرف بزنیم به بایدن هم توصیه می کنیم از تجربه تلخ ترامپ استفاده نکند و راهی را که ترامپ رفت را نرود.

این نماینده سابق مجلس گفت: در عین حال  با هر کشوری به جز (رژیم صهیونیستی) که منافع ملی ما را در نظربگیرد وارد مذاکره می شویم، ما حقوقی همانند کشورهای دنیا داریم هر کشوری گفت حقوق تان را محترم می شماریم و  این حقوق را رعایت می کنم مذاکره می کنیم ، اولین شرط مذاکره نیز رفع همه تحریم هاست، این تحریم ها ناجوانمردانه و ظالمانه بود و باید برداشته شوند، ،به محض اینکه برداشته شوند دلیلی ندارد که مذاکره نکنیم ،اگر تحریم‌ها را بردارند و از ملت ایران عذرخواهی کنند کاری ندارد که ما برویم روی میز مذاکره و بگویم شما چه می گویید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: