کد خبر: ۲۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
طبق گفته‌های کارشناسان تغذیه مصرف همزمان پنیر و تخم مرغ با یکدیگر می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.
قلم‌نیوز:پنیر و تخم مرغ دو تا از فوق العاده‌ترین غذا‌هایی است که شما می‌توانید در هر وعده غذایی از جمله صبحانه مصرف کنید. اما طبق گفته‌های کارشناسان تغذیه مصرف همزمان این دو با یکدیگر می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

برخی از ترکیبات غذایی وجود دارند که می‌توانند باعث اختلال در عملکرد معده شده و معده شما را بهم بریزند. یکی از این ترکیبات معروف هندوانه و شیر می‌باشد. اما هم اکنون وقت آن رسیده است با یکی دیگر از این ترکیبات آشنا شوید. پنیر و تخم مرغ!

مصرف هم زمان پنیر و تخم مرغ به خصوص در وعده صبحانه می‌تواند باعث سوءهاضمه و دیگر مشکلات مربوط به معده شود.

دکتر آشوتوش گوتام متخصص تغذیه معتقد است که ترکیب تخم مرغ با دیگر محصولات لبنی از جمله شیر و پنیر می‌تواند باعث مشکلات مختلف معده و دستگاه گوارش شود.

هر دو تخم مرغ و لبنیات از جمله پنیر دارای پروتئین بسیار زیادی هستند و پروتئین از دیر هضم‌ترین غذا‌ها می‌باشد که ترکیب این دو می‌تواند تاخیر در هضم را به وجود بیاورد.

به وجود آمدن تاخیر و کندی در هضم باعث مشکلات متعدد گوارشی از جمله یبوست خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که در طب سنتی می‌گویند غذا‌های سنگین را با یکدیگر نخورید.

همچنین خوردن تخم مرغ و پنیر در کنار یکدیگر می‌تواند باعث ایجاد خواب آلودگی شود که مطمعنا شما پس از صبحانه و موقع شروع کار به آن نیازی نخواهید داشت!

متخصصن تغذیه پیشنهاد می‌کنند که این دو غذا را از یک دیگر جدا مصرف کنید، اما اگر اصرار دارید که حتما باهم بخورید بهتر است وعده ناهار خود را حتما سبک برگزار کنید تا دچار مشکلات بیشتری نشوید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: