کد خبر: ۲۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ملاک خرید واکسن کووید-۱۹ از شرکت‌های خارجی و همچنین زمان ورود آن به ایران توضیح داد.
قلم‌نیوز: دکتر کیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: به جز واکسن یکی دو شرکت خارجی که هزینه نگهداری آن‌ها بالاست و اثربخشی کمی هم دارند، هر واکسن کرونای تولید کشورهای مختلف که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده باشند از طریق اتحادیه کواکس قابل خریداری است.
 
وی تاکید کرد: هنوز برای هیچ واکسنی تاییدیه نهایی صادر نشده است اما برخی تاییدیه اضطراری دارند که پیش بینی می شود صدور مجوز اضطراری آنها تا پایان سال میلادی طول بکشد به همین دلیل  نخستین محموله خرید واکسن کرونا ممکن است بعد از ابتدای سال میلادی جدید به دستمان برسد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای ما واکسن ساخت هند، چین، کشورهای اروپایی، روسیه و یا کوبا فرقی ندارند بلکه ملاک تایید آن از طرف نهادهای بین المللی ذیصلاح، نوع فناوری و اثربخشی آن است و به همه آن‌ها به عنوان فرصت خرید نگاه می‌شود.
 
جهان‌پور با اشاره به اینکه با برخی تولیدکنندگان خارجی مذاکرات اولیه شده است، تاکید کرد: ضمن این که ما بخشی از واکسن کرونای مورد نیاز خود را از خارج خریداری خواهیم کرد، اما باید توجه داشت که با توجه به دستاوردهای محققان داخلی در تولید واکسن کرونا بخش دیگر نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

منبع: صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: