کد خبر: ۲۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان جا خوش کرد
به نظر می آید در سطح تنش های فعلی، بازار ارز در کانال ۲۵ هزار تومان به آتش بس رسیده است و فعلا نزدیکی مرز 26 هزار تومان نقطه ای است که آتش بس خریداران و فروشندگان برقرار شده و هنوز با نقطه صلح فاصله وجود دارد.
قلم‌نیوز: هنگامی که امید به بازگشت به برجام پررنگ شده بود و ترکیب تیم بایدن، سیگنال های مثبتی از آینده رابطه ایران و آمریکا می داد، قیمت دلار در محدوده 24 هزار تومان به تعادل رسیده بود. اما پس از ترور آبسرد، این نرخ کمی دچار تغییر شد. در ادامه واکنش مجلس و سخت تر شدن مسیر بازگشت به برجام، نقطه آتش بس قیمتی را نیز تغییر داد و به کانال 26 هزار تومان رساند.

البته باید به این نکته توجه داشت که سیگنال مثبت دیگری نیز از سوی تیم جدید کاخ سفید مبنی بر پیشنهاد جدید برجامی ساطع شده است. از آن سمت، طرف ایرانی نیز تاکید داشته که در مورد مسائل غیر هسته ای، قصد مذاکره ندارد. پس بازار را اگر صرفا با المان های سیاسی بسنجیم در یک فضای بیم و امید قرار گرفته است.

فعالان بازار هم امیدوار به انجام مذاکره هستند و هم مسیر رسیدن به میز مذاکره را دشوار می بینند. در چنین شرایطی هر کدام از این 2 سناریو، فرصت بروز و ظهور بیشتری یابد، نقطه تعادل قیمت نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد. فعلا نزدیکی مرز 26 هزار تومان نقطه ای است که آتش بس خریداران و فروشندگان برقرار شده و هنوز با نقطه صلح فاصله وجود دارد.

حباب دلار به صفر می رسد

درهم امارات کاملا از سقف دیروز، یعنی 7200 تومان عقب نشینی کرده است. اگر درهم به کف کانال برخورد کند، احتمال حمایت در آن سطح وجود خواهد داشت. گزارش «اکوایران» از روند دیروز بازار ارز را در ویدئوی زیر ببینید.

حباب دلار نسبت به درهم امروز به صفر میل می کند. این نقطه می تواند برای قیمت دلار دارای اهمیت باشد. اگر دلار امروز بتواند تا 25,400 تومان پیش رود، سیگنالی از نزول بیشتر صادر خواهد کرد.
منبع: اقتصادنیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: