کد خبر: ۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بازار سرمایه در التهاب بودجه
معاملات امروز بورس تحت تاثیر برخورد با مقاومت تکنیکالی شاخص و تقدیم بودجه به مجلس و انتشار آن با افت و خیزهای بسیاری همراه شد.
قلم‌نیوز: معاملات امروز بورس با عرضه نسبی در نخستین دقایق آغاز بازار همراه شد،عرضه هایی که سبب افت شاخص در ابتدای مچینگ شد.اما در ادامه با غلبه تقاضا وضعیت اکثر نمادها از محدوده منفی به محدوده مثبت شیفت شد و شاخص کل را نیز مثبت کرد.

اما این وضعیت نیز دیری نپایید؛ چراکه با ارائه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس و انتشار جزئیات بودجه در رسانه بازار سرمایه به عنوان نبض اقتصاد کشور و متاثر مستقیم از بودجه به کمای سبک و احتمالا چند روزه رفت.

این که دولت در بودجه سال آینده چندان روی نفت و صادرات غیرنفتی حساب نکرده است؛ محرز است.از سویی منابع باقیمانده دولت یعنی مالیات و تامین مالی از طریق بازار سرمایه به دلیل شیرینی این تامین مالی در سال ۹۹ نیز تاثیر شکل گیری بودجه بر روند بازار سرمایه را دوچندان می‌کند.

اما امروز معاملات بورس در این التهاب پس از مثبت شدن شاخص و رشد بیش از ۶ هزار واحدی بار دیگر با پس دادن این رشد برای دومین بار در یک جلسه معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفت و با افت ۲ هزار و ۶۸۰ واحدی ۰.۱۸ درصد از رشد خود را کاهش داد.

این نماگر در پایان معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۸۶ واحد ایستاد و با وضعیتی نیمه خِرسی به تعطیلات دو روزه رفت.

شاخص کل و شاخص هم وزن

شاخص کل هم وزن نیز بخشی از رشد روزانه خود را از دست داد، اما در نهایت با مثبت ۳ هزار و ۳۰۲ واحدی به کار خود پایان داد.

نمادهای پراثر بر رشد امروز بازار تاپیکو،اخابر و وپارس بودند.در این میان نمادهای وبملت،کگل،شپنا و شتران بیشترین اثر کاهشی را برای شاخص بورس در معاملات امروز رقم زدند.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز امروز در کلیت تابلو‌های خود شاهد رفتار سردرگم سهامداران بود؛ به طوری که نماگر این بازار نیز در ابتدا با رشد و سپس با افت مواجه شد و در نهایت با ثبت رشد ۹۶ واحدی در ارتفاع ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحد ایستاد.

نمادهای غصینو،ذوب و وسپهر بیشترین اثر بر رشد نماگر آیفکس را در معاملات امروز رقم زدند.

معاملات فرابورس

اما در مجموع معاملات بازار‌های بورس و فرابورس امروز بیش از ۱۸ هزار و ۴۵۹ هزار سهم در بیش از ۳ هزار و ۲۸۱ معامله داد و ستد شد.

ارزش معاملات در بازار سرمایه امروز به بیش از ۳۱ هزار و ۲۹۵ هزار میلیارد تومان رسید که رکوردی کم سابقه در ماه‌های اوج و فرود‌های سنگین بورس است.

منبع: اقتصاد24

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: