کد خبر: ۲۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تلاش واسطه‌گران برای بازگشت رونق به بازار مسکن؛
منطقه ۱۰ تهران در لیست مناطق پر معامله شهر تهران است و خریداران مسکن که نقدینگی محدودی دارند می توانند گزینه های مناسبی در محلات این منطقه قدیمی پیدا کنند.
قلم‌نیوز:منطقه 10 تهران جایگاه دوم مناطق پر معامله شهر تهران را به خود اختصاص داده است . توزیع  تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران نشان می دهد منطقه 5 همچنان با سهم 12.1درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است و  منطقه  10 با سهم 8.6 جایگاه دوم و  منطقه 4 با سهم 8.4 در رتبه بعدی قرار دارد .
10 منطقه تهران؛ رکوددار معاملات ملک

 در مجموع 70.4 درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه مربوط به 10 منطقه شهر تهران،5،10،4،2،14،7،8،15 ،11 و یک بوده و 12منطقه باقی مانده 29.6 درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

متوسط قیمت منطقه 10 در آبان ماه 18 میلیون و 800 هزار تومان بوده و 384 معامله نیز در آن انجام شده است. بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک تهران که فروش قطعی املاک در آن ثبت می شود نشان می دهد در 10 روز نخست آذر ماه تنها 45 معامله در این منطقه ثبت شده است  و بررسی های میدانی نشان می دهد تعداد معاملات انجام شده در10 روز نخست آذر از آبان ماه نیز کم تر شده است  و خریداران هنوز منتظر کاهش قیمت ها هستند .
املاک نایاب یکباره پیدا شدند

از سویی برخی از مشاوران املاک برای بازگشت رونق، املاک مناسب خود را وارد بازار کرده اند. یکی از خریداران مسکن در منطقه 10 می گوید؛ «نقدینگی من برای خرید مسکن نزدیک به 600 میلیون تومان بود اما هیچ گزینه مناسبی به من پیشنهاد نمی شد و اگر آپارتمان مناسبی هم پیدا می کردم فروشنده حاضر به برگزاری نشست نبود و هیچ کدام از فایل هایی که معرفی شد به مرحله قرار داد نرسید و بیشتر فروشنده ها در دقیقه 90 پشیمان می شدند.»

اما یک هفته است که مشاوران املاک تماس گرفته و واحدهای مناسبی را که پیش ازاین در بازار نایاب بود را برای بازدید معرفی می کنند . املاک 30 تا 50 متری که نسبت به واحدهایی که مهر ماه معرفی می کردند وضعیت مناسب تری دارد .

مقایسه قیمت های پیشنهادی و قیمت های معامله شده در منطقه 10 نیز نشان می دهد میانگین قیمت پیشنهاد شده با قیمت های فروش رفته نزدیک به هم هستند .
ویژگی های خرید ملک در منطقه 10

 اما خریداران آپارتمان در این منطقه باید به چه نکاتی توجه کنند ؟خرید خانه در منطقه 10 و قیمت زندگی در این منطقه از تهران تقریبا مناسب است. اما زندگی در این منطقه از تهران  عاری از آرامش است. جمعیت بسیار زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند و وجود این تعداد از افراد قطعاً تردد و رفت و آمد بسیار زیادی را در بردارد. دسترسی به این منطقه بسیار راحت بوده و با اتوبوس و مترو می‌توانید به آسانی دسترسی محلی املاک منطقه 10را  تجربه کنید.

دسترسی محلی این منطقه از سمت شمال به خیابان آزادی از سمت شرق به بزرگراه شهید نواب صفوی، از سمت جنوب به خیابان قزوین و از سمت غرب به خیابان شهیدان، هرمزگان و پادگان جی ختم می‌شود.

متراژ های محبوب در منطقه 10

متراژهایی که در این منطقه به صورت رایج در این منطقه وجود دارد و خرید و فروش می‌شود بین 50 مترمربع تا 90 مترمربع است. البته خانه‌هایی با متراژ 30 مترمربع نیز وجود دارد که مشتریان خاص خود را دارد.

قیمت خانه در منطقه 10ز متری 16 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا متری 22 میلیون نیز دیده شده است. محله سلسبیل یکی از محله‌های گران قیمت برای خرید آپارتمان در منطقه 10 تهران است. این منطقه دارای بازارهای خرید بسیاری بوده و به همین دلیل متقاضی زیادی دارد.

 کارون شمالی،محله سلسبیل شمالی،محله بریانک،محله هفت چنار،محله جی،محله کارون جنوبی،محله سلسبیل جنوبی،محله سلیمانی یا تیموری،محله هاشمی و محله زنجان جنوبی از محلات این منطقه است .

 
 قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه 10



قیمت قطعی آپارتمان های فروش رفته در منطقه 10



 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: