کد خبر: ۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
كارشناس مسئول محيط زيست دريايي سازمان منطقه آزاد قشم از كشف لاشه نهنگ 12 متري در سواحل روستاي نقاشه در جنوب اين جزيره خبر داد.
كشف لاشه نهنگ 12 متري در قشم

محمد غواصي افزود: بررسي هاي كارشناسي در خصوص شناسايي گونه و علت مرگ اين حيوان دريايي آغاز شده است.
كارشناس مسئول محيط زيست دريايي سازمان منطقه آزاد قشم، اضافه كرد: در حال حاضر با توجه به فساد لاشه نمي توان به راحتي به گونه و علت مرگ اين نهنگ پي برد.
غواصي ادامه داد: براي دستيابي به اطلاعات دقيق در اين زمينه در حال مشاوره با پروفسور كنراد مشاور بين المللي يونسكو در زمينه پستانداران دريايي و مشاور تخصصي محيط زيست دريايي سازمان منطقه آزاد قشم هستيم.
وي افزود: در مرحله نخست اين تحقيقات، فرايند نمونه برداري و عكس برداري تخصصي از اين لاشه جهت شناسايي گونه و علت مرگ انجام شده است.
غواصي تاكيد كرد: در اين مرحله نبايد شتاب زده تصميم گيري و اطلاع رساني كرد و اطلاعات دقيق در اين زمينه پس از بررسي هاي كارشناسي اعلام مي شود.
وي يادآوري كرد: در چند ماه گذشته لاشه هاي دو نهنگ ديگر در سواحل استان هرمزگان كشف شده است و تحقيقات در اين زمينه براي دستيابي به اطلاعات دقيق ادامه دارد.
غواصي ادامه داد: كار تحقيقاتي منسجم بر روي لاشه هاي كشف شده در ماه هاي گذشته مي تواند به روند پيشبرد تحقيقات لاشه جديد نيز كمك كند.
جزيره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعيت و يك هزار و 500 كيلومتر مربع وسعت، شامل 135 كيلومتر طول و عرض متوسط 14 كيلومتر در جنوب كشور و در ميان آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده و به تنهايي از 22 كشور جهان بزرگتر است. 
در اين جزيره پهناور مي توان علاوه بر شناسايي 245 گونه از 509 گونه پرندگان كشف شده در ايران، پستانداران دريايي همچون دلفين ها و گونه هاي بسيار نادر و در معرض انقراضي همچون لاك پشت هاي سبز و پوزه عقابي را مشاهده كرد.

كشف لاشه نهنگ 12 متري در قشم

كشف لاشه نهنگ 12 متري در قشم

كشف لاشه نهنگ 12 متري در قشم

كشف لاشه نهنگ 12 متري در قشم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: