کد خبر: ۲۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
حالا با گذشت چند روز از آن پیش‌بینی، این افراد افزایش قیمت دلار و سکه و کند شدن روند صعودی بورس را نتیجه اقدامات نماینده‌های مجلس معرفی کرده و اینطور پیش‌بینی می‌کردند که در روز‌های آینده بازهم شاهد افزایش قیمت دلار و سکه و نوسان‌های شدید در بورس خواهیم بود.
قلم‌نیوز:روز گذشته بورس در آغاز معاملات روندی کاهشی را آغاز کرد و تا ۸هزار واحد منفی عقب نشست، اما در مدت کوتاهی از مسیر کاهشی خارج شد و با رشد همراه شد. رشدی که تا بیش از ۸ هزار واحد مثبت جلو رفت، اما در نهایت در پایان معاملات شاخص کل با ۷ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش بر عقربه یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد متوقف شد. همچنین در معاملات دیروز که با بازگشایی پالایشی یکم همراه بود، گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به‌خود اختصاص داد و صف خرید اکثر نماد‌های این گروه در دقایق آخر عرضه شد.

اما این روند کاهشی و افزایشی در حوزه بورس باعث شده بود که خیلی از سهامداران خرد که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، در نوشته‌هایشان از ترس‌هایشان برای وضعیت بورس در روز‌های آینده و آنچه قرار است بر سر سرمایه‌هایشان بیاید، بنویسند. گلایه‌ای که آن‌ها مطرح می‌کردند این بود که انگار قرار نیست سرمایه‌گذاران در بورس روز خوش ببینند و مدام باید با استرس دست و پنجه نرم کنند.

اما فعالان بازار سرمایه، افزایش قیمت دلار و سکه در روز گذشته و کند‌شدن روند صعودی بورس را نتیجه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌دانستند که در روز‌های گذشته نماینده‌های مجلس دوازدهم با آن موافقت کرده بودند. این دسته از افراد اکثرشان همان افرادی بودند که در روز تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، خیلی از آن‌ها درباره این موضوع نوشتند که درست در روز‌هایی که بورس در حال رسیدن به ثبات و سر و سامان گرفتن بود و سهامداران بعد از مدت‌ها در حال تجربه روز‌های سبزپوش بودند، این طرح باعث می‌شود که اوضاع بورس و دیگر بازار‌های سرمایه به‌هم بریزد.

حالا با گذشت چند روز از آن پیش‌بینی، این افراد افزایش قیمت دلار و سکه و کند شدن روند صعودی بورس را نتیجه اقدامات نماینده‌های مجلس معرفی کرده و اینطور پیش‌بینی می‌کردند که در روز‌های آینده بازهم شاهد افزایش قیمت دلار و سکه و نوسان‌های شدید در بورس خواهیم بود. البته این نوشته‌ها باعث شده بود که خیلی از سهامداران خرد که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، نسبت به اقدامات نماینده‌ها انتقاداتی را مطرح کنند.

سعید درخشانی؛ فعال بازار سرمایه

مهم‌ترین کاری که سازمان بورس در جهت افزایش عمق بازار می‌تواند انجام بدهد: ۱- افزایش تعداد سبدگردان‌ها به حداقل دوبرابر تعداد کارگزاری‌ها ۲- افزایش تعداد تامین سرمایه‌ها ۳-افزایش پذیرش شرکت‌ها در بورس ۴-افزایش ابزار‌ها و تعمیق بازار دوطرفه ۵-تسهیل افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل آورده.

پیام الیاس‌کردی؛ فعال بازار سرمایه

بورس مثل بازی در لیگ برتر فوتبال می‌ماند. بر فرض شما یک بازی را یک- صفر عقب هستید، اما هیچ‌وقت دقیقه۹۰ گلر خودتان را از زمین بیرون نمی‌آورید که رو گل حریف گل بزنه! چون شاید گل بخوری و آخر فصل به‌خاطر تفاضل۱-گل، قهرمان نشوید! به‌خاطر جبران ضرر ریسک بالاتر را برندار! با۶۰ امتیاز و گل خورده کمتر هم می‌شود قهرمان شد.

مهدی رباطی؛ کارشناس بازار سرمایه

ترس قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین عملکرد عصبی موجودات زنده و عامل حیات زمینی است. زندگی انسان‌ها نبرد برای غلبه بر ترس‌هاست، ترس از شکست، فنا، فقدان، فقر و... قیمت و روند در بورس و بازار‌های مالی نیز برآیند بردار‌های ترس کلیه سرمایه‌گذاران است؛ ترس از ضرر یا ترس از جاماندن و فقدان سود.

منبع: دنیای اقتصاد
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: