کد خبر: ۲۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با توزیع گسترده در میدان بهمن و بقیه میادین قیمت مرغ کاهش یافته است، گفت: بازار مرغ در روز‌های آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.
قلم‌نیوز:کاظم خاوازی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و بازار مرغ در روز‌های آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: عوامل زیادی مثل شرایط کرونایی، ارز، تامین نهاده و...در تعیین قیمت مرغ موثر است و صنعت مرغ وابستگی زیادی به نهاده‌ها دارد و عمده این‌ها هم از خارج از کشور تامین می‌شود؛ این صنعت در روز‌های اخیر با مشکلات تامین نهاده‌ها و تامین ارز مواجه بود به همین دلیل مشکلاتی را به وجود آورد.

کاظم خاوازی با اشاره به نگرانی واحد‌های صنعتی در تامین نهاده ها، گفت: باید از این صنعت حمایت کافی می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعداد زیادی از افراد به عنوان دلال که در چرخه صنعت مرغ ضروری نیستند به بازار مرغ ورود و عرصه را بر خریدار تنگ کردند.

خاوازی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد و با توزیع گسترده در میدان بهمن و بقیه میادین قیمت مرغ را کاهش داد و قیمت 35 هزار تومان میدان بهمن را به 18 هزار تومان رساندیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری برخی دستگاه‌ها به بازار ورود و مرغ گرم با کیفیت را وارد بازار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی قول داد بازار مرغ در روز‌های آینده و حتی شب عید مشکلی نداشته باشد.

خاوازی افزود: در سطحی گسترده با بهره گیری از امکانات بسیج بازار را رصد می‌کنیم و امید است بعد از سه چهار روز بازار عادی شود و حتی فروشگاه‌های خصوصی هم مرغ‌های خود را عرضه کنند.

وی درباره تخم مرغ گفت: فشار زیادی روی تولید کنندگان تخم مرغ هست و این‌ها تقاضا‌هایی برای صادرات دارند، اما قیمت همان قیمت مصوب است.

او افزود: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره حبوبات هم افزود: قیمت در مزرعه با قیمت فروشگاه تفاوت زیادی دارد؛ اگر شهرداری‌ها بر اساس مصوبه دولت غرفه‌هایی از میادین را در اختیار تولید کننده‌ها قرار بدهند خیلی از مشکلات حذف می‌شود.

خاوازی گفت: واسطه‌ها سود کلانی می‌برند در صورتی که هیچ ارزش افزوده‌ای در اختیار این‌ها نیست و باید این واسطه‌ها حذف شود.

وی درباره طرح تامین نهاده‌ها در داخل کشور گفت: در صورت اجرای طرحی که در دست داریم می‌توانیم سه و نیم میلیون تن نهاده دامی تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: الزامات طرح آماده شده است و این طرح می‌تواند شروعی  برای خودکفایی در تامین نهاده‌های دامی باشد.

وی درباره آبخیزداری هم گفت: طرح ها اجرا شده است و در بسیاری از مناطق این طرح ها آب را به قنات ها و چشمه ها برگرداند و همین باعث بازگشت روستائیان به زمین های خود شده است.

منبع: فارس

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: