کد خبر: ۲۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
غول‌های فناوری و بانک‌های بزرگ آمریکا اخیرا دست به سرمایه‌گذاری بزرگی در یک استارتاپ حوزه مسکن زده‌اند که به دنبال ساخت خانه‌های ارزان و مونتاژی است.
غول‌های فناوری فیس‌بوک و گوگل در حال آماده کردن سرمایه خود برای پشتیبانی از استارتاپ ساخت خانه‌های تکه تکه و از پیش ساخته شده هستند.

استارتاپ فکتوری او اس (Factory_OS)، که هدف آن ساخت آپارتمان‌هایی با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر است، از ابتدای این هفته دور دوم جذب سرمایه خود را اعلام کرد. این دور ۵۵ میلیون دلاری توسط شرکت لافایته اسکور هلدینگ و با مشارکت شرکت‌های بزرگی همچون آتو دسک (Autodesk)، بانک سیتی گروپ (Citi) و بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی (Morgan Stanley)، با همراهی دو ابر شرکت حوزه فناوری یعنی فیس بوک (Facebook) و گوگل (Google) برگزار شد.

این استارتاپ مستقر در وایخو، کالیفرنیا، در سال ۲۰۱۷ توسط پیمانکار عمومی، لری پیس و ریک هالیدی، یک توسعه دهنده مسکن ارزان قیمت در سانفرانسیسکو تاسیس شد. مطابق اطلاعات منتشر شده این استارتاپ قبلا و در دور اول جذب سرمایه خود بیش از ۲۲ میلیون دلار سرمایه جمع کرده بود.

FactoryOS_title

خانه‌های مونتاژی راه حل مسکن ارزان قیمت

استارتاپ فکتوری او اس بر اساس بیانیه مطبوعاتی خود ساخت خانه‌هایی بیشتر شبیه خودرو را در نظر دارد، به این معنی که اجزای مختلف خانه هر یک به طور همزمان از قبل مونتاژ می‌شوند. این شرکت ادعا می‌کند با از پیش مونتاژ شدن، هزینه‌های ساخت را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

هدف این استارتاپ با جذب سرمایه جدید سرعت بخشیدن به رشد فناوری خود است و همچنین تولید در تاسیسات ۱۰۰ هزار فوت مربعی که هم اکنون در جزیره ماری، در منطقه خلیج در دست ساخت است را افزایش دهد.این استارتاپ همچنین به دنبال گسترش و توسعه فعالیت خود در لس آنجلس است.

فکتوری او اس هم اکنون پیش بینی می‌کند که در سال جاری ۸۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۰ میلیون دلار برسد. هالیدی در ماه نوامبر به ژورنال تجاری نورت بی گفت: «تقاضا برای کاری که در حال انجام آن هستیم افزایش خواهد یافت.»

180705-SFE-M-shutterstock_112063931-1280x720

حمایت گوگل، اپل و فیس بوک از مسکن ارزان قیمت

این شرکت بیش از هزار واحد آپارتمان تاکنون تولید کرده است و چندین پروژه در دست ساخت، از جمله یک آپارتمان ۲۵۰ واحدی برای کارمندان شرکت گوگل در نزدیکی دفتر مونتین ویو این غول فناوری را با خود دارد.

گوگل، فیس بوک و اپل همگی برای حل مشکل مسکن ارزان قیمت در کالیفرنیا وعده داده‌اند که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد. گوگل گفته است که قصد دارد یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و با استارتاپ لندلیس برای ساخت محله‌هایی برنامه‌ریزی شده در سیلیکون ولی همکاری کرده است.

اپل نیز سال گذشته از طرح مسکن ۲.۵ میلیارد دلاری خبر داد که یک میلیارد دلار آن برای کمک به خریداران مسکنی است که برای اولین بار به دنبال گرفتن وام هستند.


osc-header-1400x699

منبع:اقتصادنیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: