کد خبر: ۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
به راحتی به ما اعلان جنگ می کنند
یک کارشناس امور بین‌الملل، گفت: برخی از مخالفان برجام که اتفاقا در مجلس نیز حضور دارند، می‌خواهند در کنار اهداف تبلیغاتی خودشان، همان روند تخریبی علیه دولت را ادامه بدهند و بگویند دلواپسی ما از سیاست خارجه دولت بی‌جا نبوده و ترور شهید فخری‌زاده یکی از نتایج همین اقدامات است که البته این موضوعات هیچ ارتباطی با هم ندارند.
قلم‌نیوز:علی بیگدلی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده، گفت: این اقدام مجلس به هیچ عنوان نمی‌تواند به نفع مصالح و منافع کشور باشد. من فکر می‌کنم که این اقدام مجلس بیشتر یک اقدام عاطفی بود که به ظن خودشان بتوانند جامعه را آرام کنند وگرنه اصلا اقدام درستی و متناسبی با اتفاق تروریستی اخیر نبود. مضاف بر اینکه اساسا این مباحث و مسائل در حوزه اختیارات مجلس نیست که راسا درباره سیاست خارجه تصمیم‌گیری کند و باید درباره این مسائل شورای عالی امنیت ملی و رهبری تصمیم‌گیری کرده و نظرنهایی را بدهند.

با ادعاهای واهی می‌توانند به راحتی علیه ایران اعلان جنگ کنند

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه راهی که مجلسی‌ها شروع کرده‌اند عاقبت کارش کره شمالی خواهد بود، تصریح کرد: اگر فرض کنیم که اقدامات مجلس عملیاتی شود و در ادامه ایران از NPT و برجام و پروتکل الحاقی خارج شود، ما نهایتا مورد توجه شورای امنیت قرار می‌گیریم و آنان برای حل این مساله قطعا به ایران تذکراتی خواهند داد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، ما در منشور و ذیل قطعنامه‌ها قرار گرفته و در نهایت مشمول تحریم‌ همه کشورها خواهیم بود. این یعنی آنکه بهانه‌ها و مسیرها برای جنگ‌افروزی دشمنان علیه ایران هموار خواهد شد و آنان با ادعاهای واهی می‌توانند به راحتی علیه ایران اعلان جنگ کنند.

مجلس اختیاری ندارد که برای سیاست خارجه خط و ربط ترسیم کند

وی با تاکید بر اینکه مجلس اختیاری ندارد که جلوتر از دولت و رهبری و شورای عالی امنیت ملی برای سیاست خارجه خط و ربط ترسیم کند و تصمیم‌گیری کند، گفت: این اقدام مجلس بیشتر یک اقدام تبلیغاتی در آستانه انتخابات آینده و به نوعی برجسته‌ کردن آقای قالیباف در فضای رقابت‌های 1400 است. آنها می‌خواهند برابر رقبای انتخاباتی خودشان را مطرح کنند وگرنه طرح چنین موضوعاتی که اصلا در اختیار مجلس نیست.

بیگدلی ادامه داد: مجلس نهایتا مانند برجام گذشته می‌تواند اقدامات دولت در مذاکرات هسته‌ای یا اساسا هر اتفاق یا اقدام در حوزه سیاست خارجه را طبق نظر نهادهای تصمیم گیر خارج دولت تایید کند. اینکه حالا مجلس بلافاصله بعد از ترور شهید فخری‌زاده صحبت از خروج از پروتکل الحاقی را مطرح می‌کند، کاملا بی‌اساس و بی‌ارتباط است که برخی از این فرصت می‌خواهند سواستفاده کنند.

به گفته وی، برخی از مخالفان برجام که اتفاقا در مجلس نیز حضور دارند، می‌خواهند در کنار اهداف تبلیغاتی خودشان، همان روند تخریبی علیه دولت را ادامه بدهند و بگویند دلواپسی ما از سیاست خارجه دولت بی‌جا نبوده و ترور شهید فخری‌زاده یکی از نتایج همین اقدامات است که البته این موضوعات هیچ ارتباطی با هم ندارند.

منبع: انتخاب

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: