کد خبر: ۲۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹
واکنش سناتور مشهور آمریکایی به ترور دانشمند ایرانی
سناتور ارشد دموکرات با «غیرقانونی و تحریک‌آمیز» خواندن ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، گفت این اقدام برای تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران انجام شده است.
قلم‌نیوز: در ادامه موج محکومیت‌ها و واکنش‌ها به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد.

سندرز بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترور محسن فخری‌زاده، [اقدامی] غیرقانونی، تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه بود. این اقدام آشکارا با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران، همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود».

وی با به اشتراک گذاشتن لینک یک تحلیل از روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده با هدف تهدید برنامه «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، ادامه داد: «ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیافتد. دیپلماسی، نه جنایت، بهترین راه به سمت جلو است».

پیش از این، «کریس مورفی» دیگر سناتور دموکرات نیز با یادآوری اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان نمی‌کند.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را هولناک توصیف کرد که با هدف تضعیف دیپلماسی صورت گرفته است.

روز جمعه بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

منبع: فارس

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: