کد خبر: ۲۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
دولت برای بازگرداندن ارزش پول ملی راه ساده‌ای را پیش روی خود ندارد و نمی‌توان انتظار تحقق آن را در مدت زمان کوتاهی داشت.
قلم‌نیوز:یک اقتصاددان با بیان اینکه بخشی از دلیل کاهش ارزش پولی ملی در ۴ دهه اخیر به مسائل تحریم و محدودیت‌های بین المللی مرتبط است، اظهار کرد:، اما بخش عمده آن ناشی از کسری بودجه دولت‌ها بوده و این به معناست که مدیریت درستی بر منابع و مصارف وجوه نبوده و این در حالی است که اقتصاد ما متکی بر نفت است و اقتصاد متکی بر مالیات نداریم.

عباس هشی تصریح کرد: اقتصاد زیرزمینی، بی‌انضباطی مالی و عدم استفاده از گزارش‌های حسابرس‌های مستقل در دولت‌ها منجر به کاهش ارزش پول شده و به نظر می‌رسد دولت برای بازگرداندن ارزش پول ملی راه ساده‌ای را پیش روی خود ندارد و نمی‌توان انتظار تحقق آن را در مدت زمان کوتاهی داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط رییس بانک مرکزی توانست موفق باشد و این انجام وظیفه را تا حدودی محقق کند که جلوی کاهش سریع ارزش پول ملی را گرفته باشد که آن هم در شرایطی بوده است که دسترسی به منابع ارزی و درآمد‌های نفتی داشتیم.

به گفته این اقتصاددان، باید فساد کاهش یابد، انضباط مالی برقرار و از صورت‌های مالی حسابرسی شده حسابرس مستقل استفاده شود تا بتوان به مرور شاهد بازگشت ارزش به پول ملی و حفظ آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به طرح تامین کالا‌های اساسی مجلس گفت: به هر حال نمایندگان مجلس باید رای دهندگان خود که مردم هستند را راضی نگه دارد. هشی افزود: به هر حال نمایندگان فعلی مجلس در اول کار هستند و هر روز به شهرشان می‌روند و خوبی نماینده شهرستان‌ها هم این است که وقتی در شهر خودشان هستند باید جوابگوی مردم باشند.

منبع: ایبنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: